14:26|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1399 - 09:35
کد خبر: 15444
یادداشت:

گرانی های سرسام آور سوار بر شب یلدا

امسال با افزایش قیمت ها‌ در بازار، مردم باید در شب یلدا بجای حافظ و شاهنامه در بلندترین شب سال قصه گرانی بخوانند و آجیل و میوه و... را از سفره‌ یلدای خود حذف نمایند.
گرانی های سرسام آور سوار بر شب یلدا

سرویس اقتصادی باریش نیوز، شب یلدا امسال به علت شیوع کرونا متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و مردم از برگزاری میهمانی و دورهمی منع شده‌اند. اغلب مردم این روزها به دنبال خرید اقلام شب یلدا از جمله آجیل، خشکبار، شیرینی، میوه و. … هستند تا اقلام شب یلدا در خانه وجود داشته باشد و در کنار خانواده خود شبی خاطره انگیز را رقم بزنند.

امسال، سایه سنگین و سرد گرانی، گرما را از بازارها برده است و بخش زیادی از اقشار مختلف جامعه، توان خرید کالاهای مخصوص این شب را که شامل میوه (از جمله برخی میوه‌های خاص، مانند انار و هندوانه) و آجیل و شیرینی است، ندارند.

افزایش قیمت روز به روز کالاها به یکی از غصه‌های مردم در شب یلدای امسال تبدیل شده است و این در حالی است که درآمد آنها ثابت مانده و افزایشی نداشته است.
مردم گلایه مندند چراکه هر خانواده‌ای از پس خرید میوه‌های گران برنمی‌آید و  در این شرایط که باید سیستم ایمنی قوی باشد، انگار راه خوردن میوه هم بر مردم سد شده است.

به نظر می‌رسد کرونا بهترین بهانه برای عدم خرید همین حداقل‌های جشن شب یلدا شده است چراکه بنا بر اذعان اغلب مغازه‌داران هرچند که مردم در بازار و خیابان‌ها حضور دارند و حتی سراغ خرید میوه و آجیل هم می‌روند اما زمانی که قیمت‌ها اعلام می‌شوند پشیمان شده و از خرید منصرف می‌شوند. بنابراین شلوغی‌های که گاها در بازار حادث می‌شود صرفا برای خرید نیست چراکه این‌روز‌ها مردم بیش‌تر بیننده میوه و آجیل و سایر اقلام شده‌اند تا خریدار آن زیرا اگر درآمدی نیز حاصل شود تنها صرف تامین هزینه‌های اساسی خانواده‌ها خواهد شد و میوه، آجیل و حتی گوشت به طور خودکار از سبد خرید خانوار‌ها حذف خواهد شد.

بسیاری از مردم از گرانی کالاها نسبت به درآمد گلایه مند هستند و اظهار دارند با درآمد یک ماهه خود تنها توان خرید کالاهای اساسی مورد نیاز یک ماه را دارند و توان پرداخت هزینه‌های دیگر از جمله خرید اقلام شب یلدا را ندارند.

شیوع کرونا از طرفی و گرانی بالای کالاها سبب شده است مردم حضور کمرنگ‌تری در بازار داشته باشند و مردم خرید اقلام شب یلدا بسیار محدود کرده‌اند بسیاری از فروشندگان مواد غذایی در ارومیه نیزاظهار دارند   هر ساله بازار شب یلدا شور و حال خاصی داشت و مردم حضور چشمگیری برای خرید اقلام شب یلدا داشتند اما متاسفانه شیوع کرونا از طرفی و گرانی سبب شده است مردم حضور کمرنگ‌تری در بازار داشته باشند و خرید اقلام شب یلدا را بسیار محدود کرده‌اند.

متاسفانه با این افزایش قیمت ها‌ در بازار مردم امسال باید در شب یلدا بجای حافظ و شاهنامه در بلندترین شب سال قصه گرانی بخوانند و آجیل و میوه و... را از دورهمی در این شب حذف نمایند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/09/27 - 19:53

حرید اقلام شب یلدا بکنار هم اکنون ملت توان تهیه کدام اقلام را دارند ؟