19:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1399 - 09:35
کد خبر: 15443
یادداشت:

تبدیل پل های روگذر ارومیه به محلی برای کورس

تخلیه هیجانات جوانان ارومیه‌ای چند وقتی است‌ که آرامش برخی از خیابان های شهر را از بین برده است، خیابان‌ها و روگذرهای ارومیه دیگر آن امنیت و آرامش لازم را ندارد و دلیل آن اجرای حرکات نمایشی و کورس گذاشتن برخی از جوان ها در برخی از خیابان ها و روگذرها است.
تبدیل پل های روگذر ارومیه به محلی برای کورس

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه این روزها با گذر از خیابان ها و پل های روگذر شاهد تصادف هایی هستیم و آمار این تصادفات روز به روز افزایش می‌یابد و در برخی موارد باعث خسارت های جبران ناپذیری چون مرگ، قطع عضو و ... می‌شود.
هیجان عامل توجیه کننده جوانانی است که پا روی قانون مداری می‌گذارند و متعهد نبودن به آن را افتخار می‌دانند هرچند که این نیرو عامل جدانشدنی دوران جوانی است اما به شرط مشروع بودن.
کورس گذاشتن جوانان در پل های روگذر در چند ماه اخیر به یک روال شبانه تبدیل شده و جوانان مشتاق سرعت و هیجان از عدم نظارت مسئولان در نیمه شب های این بلوار سوء استفاده کرده و موجب رعب و وحشت در میان شهروندان می‌شوند.
در واقع می‌توان گفت کورس گذاشتن و به اصطلاح لایی کشیدن در خیابان ها و روگذر های ارومیه، بویژه شب ها و دور از چشم قانون، هر از گاهی باعث مرگ یا مصدوم شدن جوانانی می شود که با فشار روی پدال گاز خودرو ، بدون توجه به عواقب آن، فقط دوست دارند هیجان "سرعت زیاد" را تجربه کنند.
هیجان طلبی یکی از خصوصیات بدیهی سنین جوانی است، اما اگر والدین از سنین پایین به آنها نحوه صحیح بروز هیجان را می‌آموختند، شاهد بروز این ناهنجاری اجتماعی نبودیم.
فقدان یک مکان با استانداردهای لازم برای این قبیل از تفریحات جوانان در شهر مسبب اصلی بروز بعضی تصادفات است. مسئولان با نصب سرعت گیرها در سطح شهر، سعی در کنترل سرعت و جلوگیری از بروز این حوادث را دارند، اما نبود نظارت کافی در بوجود آمدن این حوادث بی تاثیر نیست.
حال باید دید چند جوان دیگر باید به کام مرگ بروند تا مسئولین برای جلوگیری از اینگونه اتفاق ها چاره اندیشی کنند، فارغ تمام این موارد تا چه زمان ناامنی در روگذر و خیابان های ارومیه به خاطر این کورس گذاشتن ها ادامه خواهد داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید