13:57|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1399 - 11:19
کد خبر: 15440
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

۲۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در شرف آسفالت ریزی قرار دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت : ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در شرف آسفالت ریزی قرار دارد.
۲۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در شرف آسفالت ریزی قرار دارد


به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آی آذربایجان غربی در شورای ترافیک استان با اشاره به اجرای ۲۸۸ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری گفت: برای این میزان عملیات لکه گیری و روکش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: بهسازی و تعریض راههای استان به طول ۱۲۱ کیلومتر با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان ، سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان آب منطقه ای استان نیز در حال انجام بوده که علاوه بر این در دوسال اخیر ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان آسفالت شده و ۲۵۰ کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

شکری در مورد محور پلدشت - مرگنلر گفت : این محور ۲۳ کیلومتر است که ۲ کیلومتر آن در سال های گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تعریض و آسفالت شده و  ۱۲/۶۰۰ کیلومتر آن نیز بعد از اجرای عملیات خاکی و ابنیه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعتبار ۱۵/۶۰۰ میلیارد تومان در دو لایه آسفالت شده و باقی مانده ۸ کیلومتر نیز در دست مناقصه و انتخاب پیمانکار است که اتمام سریع پروژه همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و تخصیص بودجه به موقع توسط سازمان برنامه و بودجه را طلب میکند.

وی در مورد محور شاهین دژ - تکاب نیز اظهار داشت : طول این محور ۸۵ کیلومتر است که در دو سال اخیر ۳۹ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در این محور با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی و ۸۰۰ تن قیر توسط منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  انجام گرفته و عمده مشکل باقی مانده روکش آسفالت ۲ و نیم کیلومتر از سمت شهرستان تکاب و ۱۱ کیلومتر از سمت شهرستان شاهین دژ است که با اجرای مجموع این ۱۳ و نیم کیلومتر به زودی مشکلات این محور رفع خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به عملیات راهداری در محور شهید کلانتری افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با تمام توان عملیات راهداری را در این محور انجام میدهد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۶۰ درصد اعتبار لازم برای بهسازی و تعریض محور میاندوآب - شاهین دژ را تقبل کرده و امید است این پروژه مهم نیز به زودی آغاز شود .



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید