10:29|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1399 - 12:09
کد خبر: 15433
یادداشت:

چگونگی مقابله با قاتل نامرئی/در سرمای زمستان مواظب گاز گرفتگی باشیم!

با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از بخاري،يكي ازمواردي كه مي تواند منجربه مسموميت تنفسي گردد، گاز مونو اكسيد كربن (co) است .
چگونگی مقابله با قاتل نامرئی/در سرمای زمستان مواظب گاز گرفتگی باشیم!

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از بخاري،يكي ازمواردي كه مي تواند منجربه مسموميت تنفسي گردد، گاز مونو اكسيد كربن (co) است و بسیار سمی میباشد. این گاز رنگ و بوی خاصی ندارد،به همین دلیل کربن مونوکسید قاتل نامریی نامیده می شود.
هر ساله با ورود سرما به استان مردم وسایل گرمایشی مثل بخاری‌ و شومینه‌ نصب می‌کنند  و در گاهی مواقع رعایت کردن نکات ایمنی  درنصب بخاری‌ها می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای افراد در پی داشته باشد، انتشار گاز مونوکسید کربن خطراتی از قبیل آتش سوزی، مرگ و اغما را در بر دارد.
از مهمترین علائم مسمومیت با گاز کربن مونوکسید می‌توان به سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، درد‌های شکمی، بیهوشی، تشنج و اغما، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و تنگی مردمک‌ها اشاره کرد.
از روش های مقابله با گاز گرفتگی می‌توان گفت:  اگر فضای منزل با شوفاژ و سیستم حرارت مرکزی گرم باشد بستن منافذ در‌ها و پنجره‌ها به منظور جلوگیری از اتلاف حرارتی بلاملانع است، اما در صورتی که از بخاری‌های گاز سوز به منظور گرمای محیط استفاده می  شود باید مسیری برای تهویه هوا تعبیه شود تا فضای مورد نظر آلوده به این گاز خطرناک نشود _ توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن کردن وسیله گرمایشی به اطمینان افراد از تخلیه گاز کمک می کند؛ در واقع اگر لوله دودکش بخاری شما سرد باشد گاز‌های سمی در دودکش تولید می شود و باید برای رفع نقص با بازکردن قسمتی از در یا پنجره گاز‌های خطرناک را رفع کرد.
در پایان انتظار می‌رود مردم قبل از نصب بخاری تمامی نکات ایمنی را در نظر بگیرند و رعایت کنند تا از شر این قاتل نامرئی در امان باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید