10:38|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1399 - 11:18
کد خبر: 15431
یادداشت:

تداوم وعده های تو خالی در ساماندهی دستفروشان ارومیه

نزدیک به 10ماه است که ویروس کرونا در کشور حاکم شده و بر فعالیت تمامی مشاغل و به ویژه دستفروشان سایه انداخته و کسب و کار‌های آنان را بی‌رمق کرده و معیشت این قشر را بیش از پیش در تنگنا قرار داده است از طرفی هم وعده های توخالی مسئولین برای ساماندهی آنان، مشکلاتشان را چندین برابر کرده است.
تداوم وعده های تو خالی در ساماندهی دستفروشان ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها معضل دستفروشی در مرکز استان آذربایجان غربی، روز به روز به‌عنوان یک آسیب اجتماعی بیشتر شده و تعداد زیادی از شهروندان این شهر را درگیر خود کرده است.
گرچه بارها و بارها مسئولان شهری و اعضای شورای شهر دوره‌های قبل و کنونی وعده ساماندهی دستفروشان سطح شهر را به مردم داده‌اند اما هنوز پس از گذشت سال‌ها از عهده تحقق وعده خود و اجرای طرح مذکور برنیامده‌اند و همچنان وعده‌ها تکرار می‌شود.
نیاز است در راستای رفع مشکلات اجتماعی و ساماندهی مشاغل مزاحم، دست فروشان باید به بازارچه های روز و محله ای انتقال یابند و ساماندهی شوند که متاسفانه امروز شاهد این موضوع نیستیم.
در واقع می‌توان گفت ایجاد امنیت و رفاه شهروندی یک امر ضروری و مهم برای شهروندان است و لذا در راستای رفع مشکلات اجتماعی به ویژه ساماندهی مشاغل شهری و رفع سد معبر تلاش کرد.
در این ایام کرونایی، دستفروشان زیان های مالی کثیری را متحمل شده اند از طرفی هم با ممانعت از دست فروشی آنان مشکل آنان چندین برابر شده است که در این باره خواستار مساعدت هایی از طرف دولت و مسئولین می‌باشند.
این قشر کسانی‌اند که نه سرمایه، نه پشتوانه مالی، نه بیمه و نه تشکل خاصی دارند که بتوانند از آنها حمایت کنند تنها سرمایه آنها همان کالایی است که با زحمت تامین کرده و با امید سود‌آوری می‌فروشند. در این روزها بعضی به صورت جسته و گریخته فعالیت خود را در برخی نقاط شهر از سر گرفته‌اند و آرزویشان آغاز فعالیت و رونق کسب و کارشان مثل سابق است.
بسیاری از دستفروشان نان‌آور خانواده هستند و مسئولان باید تسهیلات و تمهیدات لازم را در این روزهای سخت برای آنان فراهم کنند، برخورد فیزیکی و خشن که با دستفروشان به خاطر سد معبر کردن آنها صورت می‌گیرد اصلا مناسب نیست‌. اگر آنها ساماندهی ‌شده و در مکان‌های خاصی که برای شهروندان مزاحمت نداشته باشد مستقر شوند می‌توانند به راحتی کار کنند.
در پایان انتظار می‌رود مسئولین بر وعده های خود جامه عمل بپوشانند و در این شرایط سخت دست مساعدتی بر سر دستفروشان ارومیه ای بکشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید