10:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1399 - 12:07
کد خبر: 15427
یادداشت:

زباله هایی که بلای جان چهره شهر شده اند

پسماند شهری ارومیه به‌عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری، پس از گذشت سال‌ها و طرح شکایت‌های مردمی، هنوز مدیریت نشده و همچنان مکان‌یابی جدید در کارگروه پسماند در نظر گرفته شده است.
زباله هایی که بلای جان چهره شهر شده اند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالیان سال است که جمع‌آوری ، تفکیک و دفن زباله در استان آذربایجان غربی به صورت سنتی صورت گرفته و خبری از مکانیزه شدن و ایجاد صنایع جانبی و تبدیلی آن نبوده و این امر همچنان مخاطرات زیست محیطی را در استان به ویژه مرکز آن تشدید می‌کند.
اگر این روزها از ورودی‌های شهر و گوشه و کنار شهر عبور کنیم شاهد زباله هایی خواهیم بود که روی هم انباشت شده اند و نظارتی در این باره وجود ندارد. در هر کوچه و گذری با غولی از زباله روبه‌رو هستیم که در کنار آن سگ و گربه با انواع حشرات موزی ضیافت گرفته است.
این زباله ها علاوه بر کاهش جلوه شهر، آلودگی هایی را بوجود می‌آورند و بوی نا مطلوب آن برای ساکنان اطراف غیر قابل تحمل می‌باشد. مسئله اصلي آلودگي آب و خاك و دريا و آب‌هاي زيرزميني است كه به اين سادگي‌ها نمي‌توان از شر آنها خلاص شد و سال‌هاست سايه بيماري و مرگ را بر سر مردم استان انداخته است.
امری که با افزایش جمعیت شهری ارومیه در کنار گسترش حاشیه‌نشینی در آن؛ علاوه‌بر افزایش تولید حجم زباله، خِود سطل‌های زباله را نیز به دلیل ناکارآمد بودن آنها چالشی کثیف و غیرقابل تحمل ساخته و در ادامه منجر به اعتراض شهروندان نسبت به وضعیت کنونی سطل‌های تعبیه شده برای دپوی زباله در سطح معابر و کوچه‌ها گردیده است.
به دلیل حجم بالای زباله درب سطل‌های زباله بسته نمی‌شوند و یا از جا کنده شده است، مردم برای رهایی از زباله‌هایشان چاره‌ای ندارند و به همین خاطر کیسه‌های زباله خود را در کنار سطل روی هم تلنبار می‌کنند.
انتظار می‌رود مسئولین و نهاد های ذیربط نظارت های دقیقی در این باره داشته باشند تا بیش از این شاهد انباشت زباله در سطح شهری نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/09/24 - 22:13

جای بسی تاسف است علیرغم بودن امکانات هنوز مسئولین ذیربط نمی دانند که در کدام محل از چه نوع سطل زباله ای باید استفاده شود؟