13:36|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1399 - 11:28
کد خبر: 15426
یادداشت:

در سرمای زمستان کودکان کار را دریابیم!

کودکانی که به جای رفتن به مدرسه و زندگی مملو از آرامش ناچار اند عهده دار انجام کارهایی شوند که با سن آنها همخوانی ندارد و انتظار می‌رود مسئولین و نهاد ها مربوطه فکری به حال آنها بیاندیشند و به عمل رسانند.
در سرمای زمستان کودکان کار را دریابیم!

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  موضوع کودکان بی‌سرپرست هم‌چنان یکی از معضلات اصلی شهر ارومیه محسوب می‌شود و این موضوع در فصول سرد سال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

با شروع فصل سرما، برخی از افراد جامعه، به‌دلیل اینکه در کنار خانواده خود هستند و سرپناهی دارند، با خیال راحت از زیبایی‌های فصل زمستان بهره می‌برند، اما در این بین افرادی هستند که به‌دلیل نداشتن سرپناه خاصی، با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند و مخصوصا کودکان بی سرپرستی که مجبورند در سرمای طاقت فرسای زمستان کارهایی که مناسب سن آنها نمی‌باشد، انجام دهند.

برخی از این کودکان سرپرست خانواده هستند و برای گذران زندگی مجبور به کار هستند و در شرایطی که کار برای آنها پیدا نشد، ناچار به تکدی گری هستند و در این ر اه آسیب های زیادی ازجمله آسیب های روحی، روانی، جسمی ممکن است به آنان وارد شود.

در مواردی هم پیش می‌آید که مورد تمسخر از سوی مردمی که وضع مالی بهتری دارند، قرار بگیرند و غرورشان با خاک یکسان شود.

در میان آنها هستند کودکانی که در سرمای زمستان و هنگام بارش برف و باران سرپناهی برای ماندن و بخاری برای گرم کردن دست های کوچک یخ زده شان ندارند.

در این ایام کرونایی آنان در معرض انواع آلودگی ها و مخصوصا ویروس منحوس کرونا هستند و هر آن احتمال مبتلا شدنشان وجود دارد که توانایی مقابله مالی و جانی را ندارند. با توجه به وضعیت اقتصادی پولی هم برای خرید میوه و تقویت سیستم ایمنی بدنشان را ندارند این در حالی است که اکثر مردم شهر و مسئولین در شرایط کرونایی فقط به فکر جان خود هستند و نیم نگاهی هم به زندگی اسفناک آنان ندارند.

با وجود کمک های ناچیز برخی از اداره مربوطه اما هم‌چنان نیز افراد بسیاری در شهر مشاهده می‌شوند و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که حتی یک کودک نیز برای بدست آوردن پول و تأمین مایحتاج زندگی‌اش به کار کردن مشغول نشود، چراکه کودک باید کودکی کند و از این دوران لذت ببرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید