15:48|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1399 - 12:18
کد خبر: 15420
یادداشت:

ضرورت نصب المان های شهری جهت زیبا سازی شهری

این روزها نیاز مبرم مردم و جامعه، نصب المان هایی جهت فرهنگ سازی و زیباسازی سطح شهری می‌باشد وکه متاسفانه نهاد های ذیربط در عمل به این موضوع کاملا بی توجه هستند.
ضرورت نصب المان های شهری جهت زیبا سازی شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه زیباسازی فرآیند آفرینش هنری و ارتقاء کیفیت زندگی در محیط شهری است که هنرمند، فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای جامعه را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. با توجه به بافت شهری و مشکلات مردمی، نیاز مبرم مردم و جامعه نصب المان هایی در سطح شهر جهت فرهنگ سازی و زیباسازی می‌باشد.

متاسفانه طی 9 ماهی که کرونا وارد آذربایجان غربی شده است شاهد تعداد معدودی المان در سطح شهر بوده ایم که مسئولین مربوطه در نصب آنها کاستی های زیادی انجام داده اند. نصب المان جهت فرهنگ سازی در شرایط قرمز کرونایی می‌تواند مردم را در جلوگیری از رها کردن ماسک در گوشه و کنار خیابان تشویق کند.

نصب المان، نقاشی دیواری، گرافیک، تبلیغات محیطی و مبلمان در فضاهای شهری، علاوه بر انبساط خاطر شهروندان، مورد استفاده آنان نیز قرار می گیرد و تعامل اجتماعی را تسهیل کرده و هویت کالبدی شهر و هویت اجتماعی شهروند ان را تحکیم می‌بخشد.

در واقع میتوان گفت چنین وضعیتی سبب شکل‌گیری احساساتی نظیر تعلق خاطر به مکان و دوست داشتن محیط زندگی و فعالیت در آن و در نتیجه احساس مسئولیت و دلسوزی نسبت به سرنوشت می‌شود که روندی از ارتقاء روز افزون و پایدار کیفیت محیط را به دنبال دارد.

در پایان از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود در راستای زیباسازی نما و منظر شهری و مناسب سازی فضای خیابان ها و همچنین به منظور ایجاد نشاط بصری کودکان و شهروندان، اداره زیباسازی منطقه نصب المان و اجرای نقاشی دیواری در این معبر را در دستور کار خود قرار دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید