12:07|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1399 - 10:09
کد خبر: 15413
یادداشت:

هشدار/ مراقب باشیم وضعیت آذربایجان‌غربی وخیم‌تر نشود

با توجه به کاهش برخی از محدودیت‌هایی کرونایی، بی‌توجهی مردم نسبت به این بیماری اوج گرفته و در صورت تدوام بی‌توجهی‌ها احتمال برگشت به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.
هشدار/ مراقب باشیم وضعیت آذربایجان‌غربی وخیم‌تر نشود


سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، مسئولان بهداشتی نگران دورهمی‌های شب یلدا هستند که اگر پیشگیری‌ها صورت نگیرد، دوباره شاهد قرمز شدن وضعیت کرونایی و افزایش آمار مرگ و میر‌ها خواهیم بود.

 بیش از یک هفته است که وضعیت اکثر شهرهای آذربایجان‌غربی از حالت قرمز به نارنجی تغییر کرده است و به گفته مسئولان بهداشت و درمان شاهد کاهش نسبی تعداد بستری شدگان در سطح مراکز درمانی هستیم اما با این حال اوضاع همچنان شکننده است.

با اینکه محدودیت‌های کرونایی آسیب جدی به برخی از کسب و کارها وارد کرد اما تأثیر بسزایی در کاهش آمار مبتلایان به ویروس منحوس کرونا داشت. در حال حاضر که برخی از محدویت‌های کرونایی برداشته شده بی توجهی مردم به این بیماری اوج گرفته است و این امر احتمال برگشت به وضعیت قرمز را دو چندان کرده است.

محدودیت تردد شبانه در سطح شهر ارومیه و محدویت‌های تردد در جاده‌ها نیز همچنان تدوام دارد و به گفته رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی کرونایی همچنان ممنوع است.

بارها و بارها تکرار شده که قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی محقق خواهد شد و این امر نیازمند همکاری بیش از پیش مردم و مسئولین را می‌طلبد.

امیدواریم مردم از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و تجمع در مکان‌های عمومی تا حد امکان پرهیز کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند تا شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید