13:32|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1399 - 12:40
کد خبر: 15408
یادداشت:

پایین بودن کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان صدای والدین را درآورده است

تعطیلی مدارس ناشی از شیوع کرونا، نبود زیرساخت‌های مناسب برای آموزش مجازی، یک طرفه بودن آموزش صدا و سیما، چگونگی انجام تکالیف و رساندن آن به معلم و در نهایت کیفیت آموزش‌، دغدغه بزرگ این روزهای دانش آموزان و والدین بخصوص با نزدیک شدن به فصل امتحانات در آذربایجان غربی است.
پایین بودن کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان صدای والدین را درآورده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس ، معلمان در آذربایجان غربی از ابتدا راه های خلاقانه زیادی را برای تعطیل نشدن آموزش امتحان کردند اما به دلیل نداشتن تجربه کافی برای تدریس مجازی، مهیا نبودن بستر استفاده مستمر از فضای مجازی برای آموزش و نداشتن زمان کافی برای آزمون و خطای نحوه به کار بردن شبکه های اجتماعی برای تدریس، کیفیت آموزش ارایه شده مورد سوال و ابهام جدی قرار گرفت.
اولین راهکار آموزش و پرورش برای دور نشدن دانش آموزان از فضای آموزشی، ارایه دروس از طریق تلویزیون بود اما وجود برخی مشکلات مانند یک طرفه بودن آموزش، کیفیت این روند آموزشی را دچار تردید کرد که در نتیجه آن، آموزش و پرورش، مدیران و معلمان را به استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ترغیب کرد و وعده داد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای تحصیل و آموزش طراحی و ارایه کند.
"شاد" شبکه دانش آموزی مورد نظر وزارت آموزش و پرورش بود اما دانش آموزان و والدین این استان از نحوه فعالیت و اجرای این شبکه ناراضی هستند
نبود برنامه‌ای مدون و مشخص برای برگزاری کلاس‌هایی که این روزها جایگزین درس و مدرسه شده است، آن‌هم ازطریق فناوری و به‌صورت غیرحضوری، صدای بسیاری از والدین را درآورده است و خیلی از آن‌ها از نحوه برگزاری کلاس‌های غیرحضوری ناراضی‌اند.
خانواده‌ها نگران آموزش فرزندانشان هستند و برخی معتقدند که تحقق رویای آموزش با بهره گرفتن از فضای مجازی، اگرچه در ایام شیوع کووید ۱۹ رواج یافته است، کیفیت آن با آنچه باید باشد، تفاوت بسیار دارد.

 به‌عبارتی کیفیت کار آموزش آنلاین مدارس در روز‌های کرونایی بسیار نامطلوب بوده و این شیوه نتوانسته است آن‌گونه که باید و شاید، راهگشا و موفق باشد، چنان‌که برخی والدین در روز‌های گذشته در تماس با ما گفتند که آموزش آنلاین تنها با ارسال چند فایل که بار آموزشی چندانی هم نداشته، دردی از دوری فرزندانشان از مدرسه دوا نکرده است و دانش‌آموزان با این شیوه، راه به جایی نمی‌برند.

هرچند در این میان نمی‌توان گفت که همه مدارس از شیوه‌های نامطلوب آموزش آنلاین و مجازی استفاده می‌کنند، نکته تامل‌برانگیز این است که بیشتر خانواده‌های ناراضی، خانواده‌هایی هستند که فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت‌نام کرده‌اند. این مدارس همانند مدارس غیردولتی نیست که به‌خاطر نگرانی از آسیب دیدن نام و وجهه مدرسه، تلاش بیشتری برای جلب نظر والدین و دانش‌آموزان کرده، سعی می‌کنند شیوه‌های جدیدتری را در آموزش‌های آنلاین دروس ابداع کنند. درست به همین دلیل است که گله‌های والدین دانش‌آموزان مدارس دولتی بسیار بیشتر از مدارس غیردولتی است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید