11:13|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1399 - 11:46
کد خبر: 15406
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خبر داد:

86 درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی برخوردار هستند

در حال حاضر 86 درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.
86 درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی برخوردار هستند

علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر 86 درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی در تشریح تعداد روستاهای بهره‌مند از خدمات فاضلاب استان نیز گفت: روستای قولنجی ارومیه – روستای سیلاب سلماس و روستای چوبلو تکاب در حال حاضر تعداد سه روستا با 3143 خانوار و با جمعیت 51985 نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب می‌باشند.

 رضوی ادامه داد: تعداد خانوارهای بهره‌مند از آب روستایی و فاصلاب‌روستایی به تفکیک در استان عبارت است از 551 خانوار روستای قولنجی و 654 خانوار روستای سیلاب سلماس وروستای چوبلوتکاب که دارای 455 خانوار می‌باشد که آماده نصب انشعابات فاضلاب می‌باشد.

وی به میزان پیشرفت هرکدام‌ از موارد بالا در سال جاری اشاره و اظهار کرد: روستاهای قولنجی و سیلاب سلماس صد در صد پیشرفت فیزیکی دارند و روستای چوبلو تکاب نیاز به عملیات تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب می‌باشد و براساس موافقت‌نامه مبادله شده در سال جاری تعداد 88 پروژه در قالب 753 روستا با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد در برنامه کاری این شرکت می‌باشد.

 رضوی به میزان‌ پیشرفت هرکدام از موارد بالا در هفت سال گذشته از دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: روستاهای قولنجی و سیلاب سلماس به بهره برداری رسیده است و چوپلو تکاب آماده بهره برداری است که دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد. درصد جمعیت تحت پوشش استان در ابتدای دولت تدبیر و امید 75 درصد بود که این مقدار با رشد 11 درصدی در حال حاضر 86 درصد می‌باشد و در بخش فاضلاب تعداد 5 روستا در دست اجرا است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و آذربایجان‌غربی در مورد میزان‌ اعتبار هزینه شده برای توسعه آب روستایی در سال جاری از ابتدای دولت تا پایان سال 1398 در بخش روستایی 3272 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در سال جاری نیز 953 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید