01:13|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آذر 1399 - 12:03
کد خبر: 15399
یادداشت:

کرونا در کمین؛ شیرینی طولانی ترین شب سال را به کام یکدیگر تلخ نکنیم

با توجه  به درپیش بودن شب یلدا و پهن شدن بساط دورهمی‌ ها، نگرانی بسیاری از پزشکان و کادر درمان در آذربایجان غربی بیشتر از گذشته شده است؛ چرا که با توجه به تعطیلات 2 هفته ای اخیر، شاهد روند نزولی این بیماری در سطح استان بودیم و غفلت یک لحظه ای مردم با توجه به نزدیکی شب یلدا می تواند دوباره استان را به وضعیت قرمز  و بحرانی کرونا بازگرداند. 
کرونا در کمین؛ شیرینی طولانی ترین شب سال را به کام یکدیگر تلخ نکنیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، دورهمی‌های شب یلدا رسم دیرینه ما ایرانیان است، اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر می‌خواهیم کام خود و اطرافیانمان را تلخ نکنیم باید امسال از خیر دورهمی‌های این شب بگذریم.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۲ هفته اخیر نتایج مثبتی داشت و با اجرای این محدودیت‌ها خوشبختانه روند صعودی بیماری اکنون نزولی شده و بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی بیماری قرار گرفته‌اند با این وجود در ادامه راه اگر مردم همکاری نکنند دوباره استان به روزهای بحرانی خود باز خواهد گشت.

دید و بازدیدهای شبانه یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کروناست و هم استانی‌ها باید امسال از برگزاری این دورهمی‌ها بخصوص در شب یلدا خودداری کنند و برای نجات جان خود و دیگران در خانه بمانند.

با توجه به اینکه قدرت سرایت این بیماری بسیار بالاست و ممکن است افرادی ناقل ویروس کرونا باشند اما علامتی نداشته باشند ولی در این میان باعث  به خطر افتادن جان دیگران بخصوص افراد سالخورده و کسانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند شوند.

بنابراین منصفانه نیست که مدافعان سلامت با مرگ دست و پنجه نرم کنند، اما شهروندان بی توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

مردم استان باید به این نکته توجه داشته باشند که محدودیت‌های آذرماه، تاثیر مثبتی بر کنترل روند صعودی کرونا و نزولی کردن شیب شیوع در استان داشته است، اما هرگونه بی‌توجهی، غفلت و عادی‌انگاری می‌تواند این شرایط را به دوران قبل از آن بازگرداند.

یکی از مهمترین مواردی که مردم باید به طور جدی آن را رعایت کنند خودداری از دورهمی‌های فامیلی شب یلدا است چرا که اگر حتی تعداد کمی از مردم استان هم این موضوع را رعایت نکنند، در نیمه دوم دی ماه شاهد افزایش بیماران بستری و سپس افزایش تعداد بیماران سرپایی و فوتی‌ها در استان خواهیم بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید