14:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آذر 1399 - 11:15
کد خبر: 15398
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی خبر داد:

رشد ۷۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی

در سال جاری ۶۳ میلیارد تومان زکات از سطح استان جمع آوری شده است که با این حساب شاهد رشد 77 درصدی آن هستیم.
رشد ۷۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در سومین جلسه شورای زکات آذربایجان غربی که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: در سال جاری ۶۳ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۳۳میلیارد تومان بوده رشد ۷۷درصدی دارد.

سهندی ادامه داد: ۱۷میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده نقدی و ۹میلیارد تومان کالا بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از زکات جمع آوری شده هزینه فقرا و نیازمندان استان شده است، یاد آور شد: ۵درصد مابقی صرف پروژه های عام المنفعه در استان شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه چالدران با ۳۲۷ میلیون تومان ، میاندوآب با۲۵۰ میلیون تومان و بوکان با۲۰۰میلیون تومان رتبه های نخست پرداخت زکات نقدی را دراستان دارند، اظهار کرد: منطقه سوم ارومیه با دو میلیارد تومان، نقده با ۲۶۵ میلیون تومان و خوی با ۲۰۰ میلیون تومان رتبه های نخست پرداخت زکات کالا را دراستان دارند.

سهندی با اشاره به اینکه در بحث شورای زکات روستایی، آذربایجان غربی رتبه بیستم کشوری را درسال گذشته و هفدهم رادر سال جاری دارد، یاد آور شد: استان در بخش سهم درامدی از کل زکات جمع آوری شده کشور رتبه سوم کشور را دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی درادامه تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا ۳۰هزار نفر به تعداد مددجویان استان اضافه شده و ۶۳۰۰نفر یتیم  بدون حامی در استان شناسایی شده است درحالی که در سال های گذشته تعداد ایتام بدون حامی در استان صفر بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید