02:12|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آذر 1399 - 11:07
کد خبر: 15397
یادداشت:

تاخیر در پرداخت وام ازدواج و گلایه های جوانان

طی چند ماه گذشته پرداخت وام ازدواج با تاخیر همراه بوده و این تاخیر باعث گلایه مندی جوانان و نا امیدی آنان شده است.
تاخیر در پرداخت وام ازدواج و گلایه های جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بود که بانک مرکزی با صدور آیین نامه ای از افزایش سقف تسهیلات ازدواج و پرداخت ۵۰ میلیون وام ازدواج به زوجین جوان خبر داد. 
تسهیلاتی که با مدت زمان باز پرداخت ۷ ماهه که شامل حال زوج هایی که عقد کرده ولی وام خود را دریافت نکرده اند، می شود. 
علاوه بر تاخیر در پرداخت تسهیلات، یکی از اصلی ترین اعتراضات و شکایات زوج های جوان، عدم همکاری بانک ها در تایید ضامن های دریافت وام بود که به دنبال افزایش اعتراض، این مشکل تا حدی رفع شد.
شکایات در این زمینه حاکی از آن است که برخی از متقضیان حدود دو ماه یا بیشتر برای دریافت وام در صف انتظار هستند.
حال در روزهایی که ویروس کرونا، فشار اقتصادی و دیگر موانع اجتماعی و فرهنگی، راه را برای جوانان نا هموار کرده، تاخیر دولت و بانک ها در پرداخت وام ازدواج نیز به مشکل تازه جوانان تبدیل شده است.
متاسفانه امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری اکثریت جوانان، برای تشکیل زندگی مشترک و تهیه کالا های اساسی برای گذران زندگی، نیازمند سرمایه ای هستند که دریافت این وام تا حدودی می تواند برای حل مشکل آنان چاره ساز باشد. 
در همین وضعیت کرونا بسیاری از جوانان ازدواج کرده اند با اینکه خیلی از کار ها تعطیل بود ولی دلشان به وام ازدواج خوش بود که آن هم در این شرایط مشکلاتی پیدا کرده است. 
آیا با توجه به گرانی وسایل یک جوان چگونه می تواند با ۵۰ میلیون تومانی که به تعویق افتاده در حالی که قیمت اجناس سر به فلک کشیده، تشکیل زندگی دهد.
در پایان انتظار می رود مسئولین محترم فکری به حال مشکلات جوانان از جمله تاخیر در پرداخت وام ازدواج بیاندیشند تا بلکه بتوان میان این همه گرانی و ...‌ کورسوی امیدی در دل آنان باز کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید