09:08|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آذر 1399 - 13:01
کد خبر: 15393
یادداشت:

ناجیان بدون حامی در ایام کرونا / مسئولان، ناجیان و مربیان شنا را دریابند

با توجه به بحران ویروس کرونا و تعطیلی اماکن آبی در ماه‌های اخیر، ناجیان غریق استخرها و مربیان شنا که بسیاری از آنها بیمه نیستند، فارغ از هرگونه حمایتی با مشکلات معیشتی عدیده ای روبرو شده‌اند.
ناجیان بدون حامی در ایام کرونا / مسئولان، ناجیان و مربیان شنا را دریابند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، حال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن آبی از بهمن ماه سال ۹۸ اغلب ناجیانی که در استخرهای آبی آذربایجان غربی فعالیت داشتند و ناجی گری و مربیگری برایشان به عنوان شغل و منبع درآمد اصلی محسوب می‌شد، با افزایش شدت مشکلات معیشتی و مالی که برایشان تازگی ندارد، مواجه شده‌اند، در حالی که تا کنون هیچ حمایتی از سوی مسئولین استانی و سازمان‌های مربوطه برایشان حاصل نگردیده است.

با شرایط فوق بعضاً پیمانکاران استخرها درآمد آن‌چنانی ندارند که بتوانند کادر استخر را بیمه کنند و این مسئله باعث می‌شود پیمانکار نتواند به تعهد خود در قبال ناجیان و مربیان خود عمل کند که این امر باعث گله مندی بسیاری از این پیمانکاران در این زمینه شده است، اما متأسفانه صدایشان به جایی نمی‌رسد.

بسیاری از آنها در  زمینه عدم ارائه تسهیلات از سوی بیمه برای ناجیان، بسیار گله مند بوده و یاد آور می‌شوند: ای کاش استخرها نیز حمایت شوند تا با برخورداری از تسهیلات بیمه بتوانند ناجیان را بیمه نمایند.

شیوع کرونا هراندازه که تاثیرات منفی در مشاغل حوزه ورزش داشته اما در این بین ناجیان غریق و مربیان شنا را بیش از سایرین غرق در بیکاری کرده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون استخرهای سایر نقاط کشور به جز دوره‌ای کوتاه بسته بود و بیکاری چند ماهه را برای مربیان شنا و ناجیان غریق در پی داشته است .البته در آذربایجان غربی امکان بازگشایی استخرها به دلیل شیوع کرونا فراهم نشد و همین مساله باعث بیکاری مربیان شنا و ناجیان غریق شده است.

ممنوعیت فعالیت استخرها در این استان بخصوص ارومیه منجر شد تا ناجیان، مربیان، مدیران و مالکان متضرر شوند و بیکاری به چالش بزرگ زندگی آن‌ها تبدیل شود.

متاسفانه ناجیان غریق و مربیان شنا از پشتوانه مالی و حمایتی برخوردار نیستند و هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

این امر در حالی است  استخرهای سطح استان از اوایل اسفندماه سال قبل تعطیل و همین مساله به چالش بزرگ شغلی ناجیان غریق و مربیان شنای استان تبدیل شده است. تعطیلی استخرها باعث شد در کنار ناجیان غریق، مربیان شنا و نیروهای خدماتی استخرها نیز بیکار شوند.

در این میان و با توجه به بیکاری ناجیان و مربیان شنای استان از زمان شروع ویروس کرونا انتظار می رود متولیان ورزشی استان نسبت به این چالش چاره اندیشی کنند چرا که اغلب ناجیان  و مربیان شنا از این راه امرار معاش می‌کنند و نباید نسبت به آن‌ها توجهی صورت نگیرد.

جبران زیان ناشی از تعطیلی استخرها شامل تمامی رشته‌های آبی سرپوشیده شده و امیدواریم راهکار لازم برای حل این مشکل از سوی مسئولین این امر در استان صورت بگیرد.

 استخرها بدلیل برخورداری از تاسیسات و تجهیزات خاص مانند دیگر اماکن ورزشی نیستند که بتوان براحتی آن را تعطیل و فعالیتشان را متوقف کرد و فعالیت نداشتن تاثیر مخربی بر زیرساخت‌های آن می‌گذارد. ناجیان و مربیان شنا در دوران کرونا نسبت به سایر رشته‌ها بیشترین ضرر را کردند و بی شک باید برای حمایت از این قشر برنامه ویژه‌ای از سوی نهادهای ملی و استانی اتخاذ شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید