07:19|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آذر 1399 - 12:11
کد خبر: 15392
یادداشت:

سور و سات‌های عروسی در ایام کرونایی، واقعا به چه قیمت!

شیوع ویروس کرونا و تشدید محدودیت های رعایت فاصله اجتماعی، تالار ها و برگزاری مراسمات عروسی را تعطیل کرد و این روز ها با برداشتن برخی از محدودیت های کرونایی، برخی خانواده ها به فکر برگزاری مراسم سور های عروسی در ابعاد محدودتر در منزل اقدام می کنند.
سور و سات‌های عروسی در ایام کرونایی، واقعا به چه قیمت!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها پس از برداشتن بسیاری از محدودیت ها، عده ای به فکر برگزاری مراسمات عروسی شان هستند. مراسمی که می تواند با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برخی محدودیت های دیگر، باعث تشدید شیوع ویروس کرونا شود.

حدود ۹ ماه است که این ویروس وارد آذربایجان غربی شده و روز به روز آمار مبتلایان به خود را می افزاید، از اوایل سال جاری مسئولین با تعطیلی تالارها برای جلوگیری از زنجیره انتقال این ویروس، کاری شایسته انجام دادند، ولی متاسفانه عده ای با زیر پا گذاشتن این کار آنان، به برگزاری مراسمات خود در باغ ها ادامه دادند. 

این روزها با توجه به کاهش دمای هوا، تمایل آنها برای برگزاری سور های خود در منزل بیشتر شده و به نوعی می توان گفت به سمت برگزاری عروسی های سنتی روی آورده اند.

اگر از آنها سوال کنیم که با توجه به این شرایط کرونایی و آمار ها، دلیل کار و برگزاری مراسم چیست، قطعا خواهند گفت که یک بار در زندگی رخت عروس و دامادی بر تن می کنیم و آرزوهایی برای روز ازدواجمان داریم، آری این پاسخ آنها کاملا صحیح می باشد ولی تحقق آرزو به چه قیمت، به قیمت از دست دادن جان عزیزانمان، به قیمت از دست دادن مال خود در راه درمان کرونا در این وضعیت اقتصادی، آیا رواست؟ 

این کار آنها سبب افزایش و تشدید قدرت این ویروس منحوس می شود و سبب فوت تعداد کثیری از هم استانی هایمان شده که سوگواری و عزاداری را هم برای ما منع کرده است و غریبانه به خاک سپرده می شوند.

در پایان انتظار می رود مردم با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر تنها به فکر آمال و آرزو های خود نباشند و این مسئله را در نظر بگیرند که کرونا شوخی نیست، بلکه جان آدمی ست که در وهله اول قرار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید