10:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آذر 1399 - 10:52
کد خبر: 15390
یادداشت:

حیوانات در زمستان سرد نیازمند مهربانی انسان ها

این روز ها سرما در آذربایجان غربی خیمه زده است و هر روز دمای هوا بیشتر از روز قبل کاهش می یابد، در این میان وظیفه انسانی ماست که به حیوانات و پرندگان بی پناه کمک کنیم.
حیوانات در زمستان سرد نیازمند مهربانی انسان ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه ما انسان ها با بهره گیری از امکانات، از شلاق سرما بر خود به دور مانده ایم و حائلی میان خود و سرما و تغییرات دمایی پیرامون خود کشیده ایم.
با چندین لایه لباس و شال و کلاه بیرون می آییم و سوار ماشین گرم خود می شویم. در این میان حیوانات که تنها تفاوتشان با ما ناطق نبودن و عدم تفکر آنهاست که با سرما دست و پنجه نرم می کنند. 
امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اکثریت مردم، آنها علاوه بر تحمل سرما با مشکل نبود غذا و گرسنگی درگیر هستند. 
اگر از گوشه کنار شهر گذری کنیم و نگاهی بندازیم متوجه حیواناتی خواهیم شد که در محدوده خارج از زندگی ما در شرایط سخت و طاقت فرسایی زندگی می کنند و اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، قطعا آنها از گرسنگی و سرما تلف خواهند شد.
با توجه به این موضوع وظیفه انسانی ما این است که در زمستانی که پیش رو داریم به فکر حیوانات باشیم و با قرار دادن تکه های نان و باقی مانده غذای خود در محیط بیرون آنها را حمایت کنیم. 
ما انسان ها اگر لحظه ای چشم های خود را ببندیم و فکر کنیم، دنیا بدون وجود این موجودات زنده چقدر ناامید کننده است و اگر بدانیم که هر موجودی برای اکوسیستم و زمین اهمیت دارد، بیشتر به جانداران توجه می کردیم.
برخی از آنها مانند گربه برای گرم شدن و فرار از سرما، به گرمای موتورهای تازه خاموش شده اتومبیل ها پناه می برند، که انتظار می رود رانندگان پیش از روشن کردن خودرو با چک کردن موتور ماشین اطمینان حاصل کنند که اگر گربه از آن خارج شده و با این کار هم جان حیوانی را نجات دهند و هم از آسیب دیدن خودرو جلوگیری کنند.
در پایان بیایید در این روز های سرد پاییز و زمستان دیده بان جانورانی که به دنبال غذا و مکانی گرم به محیط های شهری و یا اطراف منازل و اتومبیل هایمان پناه می آورند باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید