20:19|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آذر 1399 - 09:55
کد خبر: 15388
یادداشت:

دانشجویان آذربایجان غربی خسته از آموزش مجازی

با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها، شیوه آموزش مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری دانشجویان شد که پس از گذشت سه ماه از آغاز سال تحصیلی آنچنان که باید موثر و راضی کننده نبوده است.
دانشجویان آذربایجان غربی خسته از آموزش مجازی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث تعطیلی سیستم حضوری آموزش در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شد، این تعطیلی، دانشگاه‌ها را به سمت بهره‌گیری از آموزش مجازی سوق داد که این حوزه نیز مشکلات خود را دارد.

آموزش مجازی، این روزها به یک اجبار در ادامه تحصیل دانشجویان در  دانشگاه‌ها تبدیل شده است، اما این فضا خالی از اشکال نیست و این اشکالات گاهی نارضایتی دانشجو و استاد را به همراه داشته است.

در ابتدای شروع آموزش‌های مجازی، مسوولان دانشگاه‌های آذربایجان غربی از آماده نبودن زیر ساخت‌های مناسب برای برگزاری کلاس‌های مجازی خبر دادند و با وقفه‌ای ۲هفته‌ای اعلام کردند که دانشگاه‌های این استان آماده برگزاری کلاس‌های آنلاین و مجازی هستند.

اکنون مسوولان معتقدند که کلاس‌های مجازی در دانشگاه‌های استان از کیفیت خوبی برخوردار است، اما در مقابل ادعای دانشگاه‌ها نیز دانشجویان و بعضی از استادان از روند آموزش مجازی در دانشگاه‌های استان گلایه دارند.

ضعف سرورهای دانشگاهی و سامانه آموزشی مجازی دانشگاه‌ها، در دسترس نبودن اینترنت برای همه دانشجویان، سرعت پایین اینترنت، آموزش بی‌کیفیت، مشکلات ارائه دروس تخصصی، دسترسی نداشتن به استاد برای رفع اشکال، از مهمترین مشکلات و گلایه‌های استاد و دانشجویان استان در این نوع از فضای آموزشی دوران شیوع کروناست.

بسیاری از دانشجویان اظهار دارند : برگزاری کلاس‌های دانشگاهها در این شرایط که با برنامه‌ریزی قبلی و مناسب صورت نگرفته است از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، به طور مشخص بی‌برنامگی و نامشخص شدن افق پیش‌رو و به صرف رفع تکلیف برای اقدام به برگزاری کلاس‌های مجازی، نمی‌تواند به صورت کامل و جامع اهداف آموزشی دانشگاهها را به دنبال داشته باشد.

دانشجویان همچنین  از بی‌برنامگی برخی از استادان در آموزش گلایه دارد و می‌گویند: استرس و اضطرابی که برخی از استادان به دانشجو وارد می‌کنند، حتی می‌تواند در ضعف سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشد.

آنها در ادامه، به مهارت نداشتن برخی از استادان در امر برگزاری کلاس‌های آنلاین اشاره کردند و اظهار داشتند: در برخی از دروس استادان  هنوز موفق به برگزاری کلاس آنلاین نشده‌اند و هربار که زمان کلاس را اعلام می‌کنند، نمی‌توانند در ساعت مشخص وارد سایت شوند و در نتیجه کلاس‌ها هنوز برگزار نشدند.

تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های استان درخواست رسیدگی به مشکلات آن‌ها در بهره‌گیری از کلاس‌های آنلاین هستند و در این میان متااسفانه درواقع گویا تنها لفظ استفاده از کلاس‌های مجازی به درستی بیان می‌شود و خبری از کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها نیست.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید