16:23|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1399 - 09:59
کد خبر: 15380
یادداشت:

پارک غیر قانونی در امتداد خیابان ها و پیاده رو های شهر

برخی صاحبان خودرو ها به حق و حقوق شهروندان بی تفاوت و بی توجه بوده و با پارک کردن خودرو در پیاده رو و نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن مسیر، برای آنان مشکل ساز می شوند.
پارک غیر قانونی در امتداد خیابان ها و پیاده رو های شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پیاده رو راهی است که در امتداد خیابان و برای عبور عابرین پیاده ساخته می شود، اما متاسفانه عده ای از رانندگان پیاده رو ها را به عنوان پارکینگ تلقی میکنند و در امتداد آن پارک می کنند. این مسئله علاوه بر کاهش جلوه خیابان ها و پیاده رو ها، بلکه حقوق شهروندی را نیز پایمال می کند، زیرا پیاده رو از حریم خصوصی شهروندان محسوب می شود. 

متاسفانه رفته رفته این پدیده ناپسند به شکل فرهنگ غلط در می آید و اگر با خاطیان برخورد قانونی نشود، در ادامه این روند به حتم عابران در آینده نه چندان دور از مزیت های تردد در پیاده رو ها محروم خواهند شد که به هیچ وجه با حقوق شهروندی سازگاری ندارد.

می توان گفت رعایت حقوق شهروندی از نکات مهم و بارز در موضوعات اجتماعی بشمار می آید و همه باید به رعایت کردن حق و حقوق یکدیگر اهمیت قائل شوند. 

پارک خودرو در پیاده رو می تواند یکی از علت های درگیری های لفظی و حتی فیزیکی باشد، پس بایستی از این کار غیر قانونی اجتناب کنیم تا مشکلی در روابط اجتماعی، پیش نیاید. 

مردم بایستی به قوانین و مقررات و حق و حقوق یکدیگر، احترام بگذارند و بدون همکاری و تعامل آنان نمی توان مشکلات را برطرف کرد.

دغدغه جای پارک یکی از مشکلاتی است که اکثر شهروندان و رانندگان با آن روبرو هستند، این مشکل تقریبا در همه شهر های بزرگ وجود دارد. افزایش روزانه تعداد خودرو های شخصی و در مقابل کاهش جای پارک، باعث ایجاد پدیده پارک در پیاده رو ها شده است.

در پایان می توان گفت نیاز مبرم و اساسی شهر ایجاد پارکینگ در سطح شهری برای کاهش پارک در امتداد پیاده رو ها می باشد و رسیدگی نهاد های ذیربط را می طلبد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید