23:15|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1399 - 12:00
کد خبر: 15377
یادداشت:

ضرورت رسیدگی به کارتن خواب ها در روزهای سرد و کرونایی

در آستانه زمستان و در حالیکه بحران کرونا در آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد، یک معضل اجتماعی بیش از گذشته خود نمایی می کند، بی خانمانی و کارتن خوابی!
ضرورت رسیدگی به کارتن خواب ها در روزهای سرد و کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به شیوع فصل سرما، در کنار تمام زیبایی های این فصل، اگر از گوشه و کنار برخی خیابان های شهر عبور کنیم شاهد بی خانمان هایی می شویم که به جای خانه گرم و راحت و توام با آرامش روز های خود را بر روی کارتن هایی می گذرانند. 
از طرفی هم با شیوع ویروس منحوس کرونا، مشکلات آنها بیش از پیش شده و می توان گفت که در این شرایط با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. 
کارتن خوابی یکی از ویژگی های شایع در جوامع می باشد که زاییده عواملی چون رشد بیکاری، بروز مشکلات اقتصادی، افزایش مهاجرت و افزایش تعداد معتادان است. 
سال هاست که در شهر ارومیه شاهد گذران زندگی عده ای بصورت کارتن خوابی در کنار خیابان ها هستیم که ایجاد سر پناه برای آنان و حفاظت از آنها در ایام کرونا از وظایف ذاتی سازمان هلی مربوطه می باشد. 
در این روز ها که کرونا به اوج خودش رسیده و هشتگ《درخانه بمانیم》 در فضای مجازی غوغا می کند، عده ای هم هستند که نمی توانند در خانه بمانند و خانه ای که دارند بی سقف و پنجره است؛ زیر پل، در ایستگاه اتوبوس و داخل کوچه. این حضور نامبارک، گاه به ازدحامی ترسناک می انجامد و محله ای را ناامن و احتمال شیوع ویروس را بیشتر می کند. 
در مقابل وقتی هشتگ《در خانه بمانیم》 استفاده می کنیم، بایستی گوشه چشمی بیاندازیم به افرادی که خانه برایشان واژه غریبی است. 
کارتن خوابی موضوعی است که با توجه به شرایط اقتصادی نگرانی ها را بیشتر کرده است و می توان گفت در سال های قبل، عمده کارتن خواب ها، از میان افراد درگیر اعتیاد و سایر مشکلات اجتماعی بودند، اکنون تشدید بحران اقتصادی، سبب شده افرادی از طبقه متوسط اجتماعی هم در میان بی خانمان ها مشاهده شوند.
در پایان انتظار می رود مسئولین و سازمان های مربوطه برای این معضل اجتماعی چاره ای بیاندیشند و رسیدگی های لازم جهت ایجاد سر پناه برای آنان در این روزهای سرد و کرونایی جامه عمل بپوشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/09/18 - 08:05

لطفاادرس محلهای کارتن خوابهارو کاش اعلام میکردید شاید عده ای قصد کمک داشته باشند