11:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1399 - 12:21
کد خبر: 15367
یادداشت:

هزینه های سرسام آور درمان برای بیماران کرونایی

این روزها ورای نگرانی هایی که درباره کرونا وجود دارد، کابوس هزینه های سرسام آور این بیماری عجیب و غریب هم مردم را رها نمی کند و نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولین برای قشر کم درآمد در این اوضاع کرونایی می باشد.
هزینه های سرسام آور درمان برای بیماران کرونایی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، روز به روز شیوع ویروس در آذربایجان غربی بیشتر می شود و افراد بیشتری درگیر این ویروس می شوند، اما این ویروس نه فقط جان که مال افراد را هم مورد هدف قرار می دهد. 

هزینه های ناشی از تشخیص و درمان کرونا برای هر بیمار مبتلا می تواند تا چند میلیون هزینه ببرد؛ اتفاقی که می تواند در مدت کوتاهی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را به زیر خط فقر بکشاند. 

در شرایط کرونا هزینه هایی مانند هزینه های انجام آزمایش و رادیو گرافی قبل از تشخیص، درمان بیماران در بخش های بستری، سرپایی و مراقبت های ویژه، سی تی اسکن و .... و هزینه های مربوط به مراقبت از بیماران در منزل همچون تامین اقلام حفاظت فردی، خرید ویتامین های C و D، نیز به مخارج سبد خانوار اضافه می شود. 

متاسفانه با توجه به این شرایط می توان گفت کرونا از طرفی هم جان و هم مال مردم را می گیرد و تعداد زیادی از افراد را بیکار کرده است، شاغلان فعال زیادی که متاثر از شیوع کرونا شغل خود را از دست داده اند و اگر مبتلا شوند پرداخت هزینه های درمان برای آنها مشکل خواهد بود. 

در برخی از موارد هم پیش می آید که برخی به دلیل حساسیت و ترسی که از کرونا دارند حتی بعد از اعلام پزشک که این بیماری کرونا نیست، اصرار به انجام تست کرونا دارند. در این گونه موارد هم فرد باید خودش هزینه های تست در آزمایشگاه را پرداخت کند. هم اکنون تست در آزمایشگاه های معتبر با قیمت های بالا در حال انجام است.

در پایان انتظار می رود مسئولین و نهاد های مربوطه با توجه به در نظر گرفتن شرایط فوق الذکر و معیشت مردم در این روز های کرونایی رسیدگی و حمایت های لازم را به عمل در آوردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید