19:15|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آذر 1399 - 10:32
کد خبر: 15357
یادداشت:

مردم از بازگشایی ها تلقی نادرست نکنند

مردم آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور نخستین روزهای آذر ماه را با محدودیت های کرونایی آغاز کرد و بلاخره پس از گذشت 2 هفته این روزهای سخت و نفس گیر به پایان رسید، روزهایی که برای بسیاری از مردم این استان با سختی و استرس و زیان های اقتصادی سپری شد.
مردم از بازگشایی ها تلقی نادرست نکنند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی که از مدت ها قبل در وضعیت قرمز و بحرانی کرونا قرار داشت و آمار مبتلایان به این ویروس منحوس و فوتی های آن هر روز بالاتر می رفت خوشبختانه بعد از دوهفته این آمار و ارقام پایین آمده و این یعنی اینکه مردم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و ماندن در خانه ، در کنترل این ویروس نقش مهمی را ایفا نمایند.
با توجه به اینکه یکی از علت های مهم شیوع کرونا علاوه بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تجمع های خانوادگی اعلام شد، مسئولان در این زمینه نیز چاره اندیشی کردند و حتی برای جلوگیری از شب نشینی های خانوادگی محدودیت تردد خودرو نیز اعمال و عبور و مرور از ساعت ۲۱ تا ساعت چهار بامداد ممنوع شد.
این محدودیتها در حالی اعمال شد که با وجود شرایط اقتصادی کشور، موجب وارد شدن ضرر و زیان اقتصادی به شمار زیادی از کسبه و بازاریان به علت تعطیلی مشاغل این گروه ها شد.اما نتیجه اعمال این محدودیت ها خوشایند شد، بعد از گذشت چند روز از اجرای طرح بود که روند مبتلایان کرونا نزولی شد و آمار فوتی ها نیز به مرور کاهش یافت.
این کاهش آمار موجب شد ارومیه از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی تغییر پیدا کند که این امر بیانگر تاثیر مثبت طرح اعمال محدودیت دولت برای کنترل کرونا، این میهمان ناخوانده است.
آنچه در این میان  اهمیت دارد وبسیاری از مردم و را نگران کرده خطر عادی شدن شرایط است، شرایطی که به سختی و با مشارکت و همراهی خود مردم ایجاد شده است.
مردم باید بدانند شرایط موجود به آسانی حاصل نشده، شرایط موجود حاصل متضرر شدن صدها سرپرست خانواری است که برای کنترل کرونا کسب و کار خود را تعطیل و خود را خانه نشین کردند.
شرایط موجود حاصل کنترل های شبانه نیروهای انتظامی در ورودی و خروجی شهرها و تلاش برای محدود کردن رفت و آمدها بوده است.
مردم باید بدانند گروه های شغلی تعطیل شده با وجود اجبار به پرداخت اجاره مغاره و تامین هزینه های زندگی اما بخاطر حفظ جان خود و مردم این هزینه ها را متحمل شدند.
بهبود نسبی اوضاع کنونی ارومیه و خلوت شدن بیمارستان ها اندکی تالم و خستگی را از تن کارکنان بهداشت و درمان درآورده و حال آنها را کمی خوب کرده است.
مردم باید بدانند کرونا همچنان زنده است و در کمین همه و خطر آن همواره برای همه وجود خواهد داشت. پس لازم و ضروری است که مردم  بیش از گذشته به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند و از رفت و آمدهای غیر ضروری بپرهیزند تا این بیماری منحوس ریشه کن شود و بیشتر از این زیان های جانی و مالی را برای آنها بر جای نگذارد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید