20:14|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آبان 1399 - 13:23
کد خبر: 15340
یادداشت:

کودکان، نخستین قربانیان طلاق

کودکان قربانی اصلی طلاق در خانواده ها هستند که متاسفانه در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرند.
کودکان، نخستین قربانیان طلاق

سرویس اجتماعی باریش نیوز، خانواده برای فرزندان پایگاه امن محسوب می شود. کودکان در خانواده احساس امنیت و آرامش خاطر دارند ولی گاهی این احساس خوشایند با پدیده ی طلاق از بین می رود. طلاق اصولا به دلیل اختلافات بین زن و شوهر رخ می دهد ولی بیشترین آسیب را فرزندان می بیند و به اصطلاح قربانی اصلی این پدیده ی ناخوشایند هستند.
 طلاق اين پديده شوم اجتماعي آثار مخربي بر كودكان دارد، اين معضل يكي از عوامل مهم ابتلاء كودكان به اعتياد و بزهكاري است، كه اين دو خود مي تواند علت بسياري از انحرافات، ناسازگاري ها، ابتلاء به بيماري ها، سرپيچي از قوانين و... قرار گيرد.
طلاق هر چند ممكن است براي والدين تنها راه چاره و پايان يك زندگي بي تفاهم و پر از اختلاف باشد ولي براي فرزندان هميشه بیانگر يك فاصله عميق و فاجعه ای بزرگ محسوب مي گردد، حادثه اي كه محروميت ابدي از عواطف مشترك پدر و مادر را به دنبال خواهد داشت.
از طرفی می‌توان گفت طلاق آثار مخربی بر فرزندان دارد، به طوری که برخی از آنها رفتارهای هیجانی از خود نشان می‌دهند. سردی روابط والدین و حضور خنثی در کنار یکدیگر بر ویژگی‌هایی چون اضطراب،‌ گوشه‌نشینی، پرخاشگری، بهانه‌جویی، انتقام جویی، بی‌رحمی، غمگین بودن، زودرنجی، نزاع و درگیری، بدخوابی، بی‌اشتهایی،‌ بیزاری از زندگی، شک و دودلی و احساس بیماری در کودکان را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد.
در پایان انتظار می رود جوانان قبل از شروع زندگی مشترک از تفاهم با یکدیکر اطمینان حاصل نموده تا در آینده شاهد چنین معضلاتی در جامعه نباشیم و خانواده ها نیز باید در  ازدواج فرزندانپشان همه جوانب را مد نظر قرار دهند و راهنمای فرزندان خود در این امر مهم باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید