20:30|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آبان 1399 - 10:46
کد خبر: 15330
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه:

پاسخ مشاور پزشکی به سوالات مخاطبان در حوزه زنان و زایمان

مخاطبان می‌توانند پاسخ دکتر حبیب‌زاده به سوالات مربوط به حوزه زنان، زایمان و نازایی را در مطلب زیر بخوانند.
پاسخ مشاور پزشکی به سوالات مخاطبان در حوزه زنان و زایمان

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه جز ۱۰ درصد اول بورد کشور دارای بیش از ۱۵ سال سابقه کار در این رشته، مشغول کار در بیمارستانهای امام رضا، آذربایجان، شفا و صولت به عنوان مشاور بخش سلامت باریش نیوز با حضور در دفتر پایگاه خبری به سوالات مخاطبان در این حوزه پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان در خصوص کمردرد بعد از سزارین اظهار کرد: کمر درد در دوران بعد از سزارین می‌تواند بعلت پوکی استخوان ناشی از شیردهی باشد که بصورت موقت ایجاد می‌شود و با استفاده مداوم از قرص های کلسیم و منزیم این مشکل رفع خواهد شد. حتما برای این بیماران توصیه می‌شود روزی یکبار از قرص های منزیم و کلسیم استفاده کنند و ورزش هایی باعث قدرت عضلانی کمر می‌شود انجام دهند ، اگر که با مصرف این داروها تغییری در وضعیت شان حاصل نشد به ارتوپد مراجعه کنند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال مخاطب در رابطه با اینکه پاپ اسمیر می‌تواند باعث عفونت شود،  اضافه کرد: خیر، خود پاپ اسمیر عاملی برای انتقال عفونت نمی‌باشد.
این متخصص در تشریح این موضوع ادامه داد: در این رابطه این امکان وجود دارد که شاید خود بیمار عفونت داشته باشد و درمان نشده و اکنون درد لگنی که دارد، به عفونت های لگنی تبدیل شده است و به اصطلاح به آن PID  گفته می‌شود.
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی یادآور شد: بهترین روش معاینه و بررسی بیمار هنگامی که عفونت در لگن باشد و یا مشکل دیگری داشته باشد درمان شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید