15:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1399 - 13:04
کد خبر: 15322
یادداشت:

کرونا مقصر اصلی قربانی شدن کانون خانواده در فضای مجازی

استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی معضلی اساسی برای بر هم زدن کانون خانواده ها شده است و شیوع ویروس کرونا به این مسئله دامن می‌زند.
کرونا مقصر اصلی قربانی شدن کانون خانواده در فضای مجازی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فضای مجازی معضلی که این روز ها گریبان گیر خانواده ها شده است. متاسفانه در هر خانه ای که پا می‌گذاریم از کوچک گرفته تا بزرگ مشغول بازی با تلفن همراه هستند و تمام زندگی و وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند.
کانون گرم خانواده تبدیل شده به کانون گرم فضای مجازی و تلفن همراه، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند شاهد از هم پاشیدن خانواده ها و خسارت های جبران ناپذیر روحی و روانی آنها خواهیم بود.
استفاده بسیار از فضای مجازی در طول روز سبب می شود که افراد دچار بی هویتی و به نوعی افسردگی شوند؛ چراکه در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی شاهد شکاف طبقاتی بسیاری هستیم و کودکان و نوجوانانی که ساعت ها و بطور مداوم در این فضا قرار می گیرند، ناخودآگاه دچار یأس و ناامیدی می شوند؛ چراکه آنها هم دوست دارند در آن موقعیت ها باشند.
همه این مسائل بر می گردد به اینکه افراد برای خود برنامه ریزی استفاده از فضای مجازی را ندارند، یعنی نمی دانند از فضای مجازی چه چیزی می خواهند، چه چیزی را باید ببینند و چه چیزی را نباید ببینند. امروزه برنامه ها و فیلترهای زیادی برای بچه ها جهت استفاده از فضای مجازی وجود دارد، اما 99 درصد از خانواده ها حتی اسم این برنامه ها را هم نمی دانند. همه این مسائل باعث مشکلات جدیدی می شود که قبلا وجود نداشته است.
متاسفانه با شیوع ویروس کرونا استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی در بین مردم بیش از پیش تشدید شده است و تبدیل به مسئله مهم و اساسی شده است که نیازمند رسیدگی و فرهنگ سازی در بین مردم می‌باشد.
انتظار می رود خانواده ها با در نظر گرفتن آینده خود و فرزندانشان استفاده از تلفن همراه و اینترنت را به ساعات خاصی محدود کنند و بیشتر وقتشان را در اختیار خانواده قرار دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید