16:08|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1399 - 12:13
کد خبر: 15317
یادداشت:

خسته اما محکم و استوار / حکایت مدافعان سلامت در آذربایجان غربی

بیش از 9 ماه از شروع کرونا در کشور می گذرد. کادر درمان خسته تر از همیشه ایستاده اند و به بیماران خدمات رسانی می کنند.این حجم فشار کاری روی کادر درمان بدون هزینه نبوده است، بطوری که کارشناسان هشدار می دهند در صورت عدم چاره اندیشی، بخش زیادی از نیروی انسانی نظام سلامت که از سرمایه های ارزشمند کشور می باشند از دست خواهد رفت و این خود می تواند تبعان جبران ناپذبری را برای جامعه به همراه داشته باشد.
خسته اما محکم و استوار / حکایت مدافعان سلامت در آذربایجان غربی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه این روزها تعداد کادر درمان درگیر کرونا بیشتر شده است و در میان پرسنل درمان افرادی هستند که چند ماهی است بدلیل ابتلا به کرونا نتوانسته اند بر سر کار خو حاضر شوند. کمبود نیرو در بیمارستان ها همیشه یکی از معضلات نظام سلامت کشور بوده است که اکنون با شیوع کرونا این شرایط بدتر شده است.
مدافعان سلامت در آذربایجان غربی از همان روزهای آغاز شیوع کرونا با تمام وجود بر بالین بیماران بودند و از هیچ اقدامی برای تقویت روحیه بیماران و خانواده های آنان فروگذار نبودند، این روزها نیاز به حمایت بیشتری دارند چرا که علی رغم بالا رفتن تعداد مبتلایان و همچنین درگذشتگان بر اثر کرونا، حساسیت برخی از مردم در استان نیز به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی کمرنگ شده است.
با کمال تاسف کرونا ویروسی است که دست بردار نیست و همچنان قربانی می گیرد، چه در میان عامه مردم و چه از بدنه کادر درمان؛ از جان گذشتگانی که بیش از 9 ماه است با بیمارن کرونایی در تماس هستند و اکثر آنان در طول این مدت گرفتار شده اند و کم نیستند پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که دچار این ویروس شده و بر سر بیماران جان باخته اند و جان خود را در راه سلامت هم وطنان خود  فدا کرده اند.
شهدایی که فارغ از جان پاکشان، سرمایه های مملکت بودند و سال ها برای پرورش آنها در دانشگاه ها و بیمارستان ها هزینه و زمان صرف شده و اکنون با بی احتیاطی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین افزایش مراجعه به بیمارستان ها این زحمت کشان به این ویروس مبتلا شده و به راحتی از دست می روند .
مزمن شدن ویروس کرونا  و بحرانی شدن آن موجب خستگی و فرسودگی بدنه درمانی استان شده است. با توجه به نامشخص بودن آینده این بیماری، واجب است که با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان های مشکوک به آلودگی در حفظ سلامت خود بکوشیم تا بر سنگینی کار این جان برکفان عرصه سلامت بیش از این نیفزاییم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید