20:46|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آبان 1399 - 12:40
کد خبر: 15315
یادداشت:

محدودیت های کرونایی جدید با معیشت مشاغل چه خواهد کرد؟

باتوجه به اعمال محدودیت های کرونایی برای گروه های مشاغل، معیشت مردم دشوار شده و نیاز مبرم آنها رسیدگی مسئولین به این وضعیت در اسرع وقت می‌باشد.
محدودیت های کرونایی جدید با معیشت مشاغل چه خواهد کرد؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حالی که اجرای محدودیت های جدیدی برای کنترل  بیماری کرونا در آذربایجان غربی آغاز شده ممکن است این محدودیت ها باعث فقر و بیکاری بخش وسیعی از مردم شود.
با شروع محدودیت های کرونایی جدید، به مشاغل گروه 2، 3 و 4 تنها تا ساعت 6 بعد از ظهر اجازه فعالیت داده شده است. محدودیت‌هایی که هدف‌شان کنترل و مدیریت ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروسی است که این روزها سر به فلک کشیده است و بیش از یک هفته است که هر روز شاهد مرگ بیش از 20 نفر از هم استانی هایمان هستیم.  ازطرفی هم بیمارستان‌ها و کادر بهداشت ودرمان دیگر کشش این حجم از بیماران را ندارند و به همین دلیل باید به سرعت تصمیمات عاجل برای مدیریت وضعیت بیماری در استان اتخاذ شود.
با توجه به شیوع کرونا از طرفی اعمال این محدودیت ها به مصلحت مردم است و از سوی دیگر به ضرر عده ای است که صبح به امید کسب روزی حلال از خانه خارج می‌شوند.
شرایط اقتصادی و گرانی اقلام، امان مردم را بریده است اکثریت مشاغل به فکر تامین معیشت، قبوض و اجاره های هنگفتی هستند که بایستی سر هر ماه پرداخت کنند. متاسفانه آثار منفی شیوع ویروس کرونا در بخش‌های اقتصادی بیشتر از بقیه بخش‌ها مشهود است و دلیل آن هم این است که درگیری مردم برای تامین نیازهای اساسی، کاملا و به صورت جدی مرتبط با بخش‌های اقتصادی است.
آنچه که بیشتر اهمیت دارد، این است که مسئولین بتوانند راهکار مدیریتی صحیح و کارآمدی در استان ایجاد کنند، اما متاسفانه به دلیل تحولات اخیر، اعتماد مردم به دولت و مسئولین  تضعیف شده که باید ارتباط بهتری بین مسئولین و مردم ایجاد شود. بدون همکاری مسئولین و مردم، امکان مدیریت این وضع وجود ندارد.
در پایان انتظار میرود که مسئولین به فکر معیشت و بیکاری عده ای از مردم و همچنین ضرری که در این میان بر اصناف استان وارد میشود، باشند و در جهت بهبود وضعیت موجود مساعدتی نمایند .



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مرتضی هاشمی
1399/08/25 - 16:17

امروز ساعت ۴ عصر هست ومن هنوز حتی یک عدد لباس هم نفروخته ام تکلیف من چیه که باید سرماه اجاره بدم خرجو مخارج زندگی رو بدم از کجا چیکار باید کردبه خدا آرزوی مرگ دارم دیگه خسته شدم نمیتونم مایحتاج زندگی رو متقبل بشم شرمنده روی زن وبچه شدم.

بهراد
1399/08/25 - 14:50

آقایون مسول من گلفروشی دارم، گل شاخه بریده طبیعی، که نهایتا یک هفته داخل مغازه سالم میمونه،لطف کنن اقساط وام های 24 درصدی بانکداری اسلامی و از حسابمون کم نکنن، پول برق و نگیزن، ما قول میدیم یک سال تعطیل کنیم