19:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1399 - 10:01
کد خبر: 15288
یادداشت:

باغ رضوان ارومیه زیر بار بی رحمی مردم

به دنبال تداوم شیوع بیماری کرونا، باغ رضوان ارومیه مسدود شده است و در صورت وجود فوتی عادی فقط 4 نفر از افراد خانواده متوفی در مراسم خاکسپاری حضور می‌یابند ولی متاسفانه شهروندان ارومیه‌ای بدون توجه به محدودیت ها همچنان در باغ رضوان به برگذاری مراسمات خود ادامه می‌دهند.
باغ رضوان ارومیه زیر بار بی رحمی مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در ارومیه، راه‌ های منتهی به باغ رضوان مسدود شده است و امکان ورود خودرو به آنجا وجود ندارد.
متاسفانه اگر گذری از باغ رضوان ارومیه داشته باشیم خواهیم دید مردم بدون توجه به محدودیت ها، خودروهایشان را در بیرون باغ رضوان پارک کرده و به داخل آن روانه می‌شوند.
در واقع میتوان گفت همین پا گذاشتن ها روی محدودیت ها باعث میشود که روز به روز شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا در سطح شهر و استان باشیم.
اغلب بخاطر تعارف های بی جا و انتظاراتی که صاحب مجلس دارد حضور در مراسمات تحریم را امری ضروری برای خود تلقی می‌کنند و عدم حضور را نوعی بی احترامی به صاحب مجلس می‌دانند.
 در این میان می‌توان گفت در ایام هفته به ویژه روزهای پنج شنبه و جمعه ضرورت دارد مراجعان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا از هرگونه تجمع و ازدحام به ویژه در محیط های سربسته جداً خودداری کنند.
 برای پیشگیری از ازدحام و تجمع زیاد افراد توصیه می شود مراسم ترحیم، هفتمین و چهلمین روز ترجیحا در طول ایام هفته برگزار و به روزهای پنج شنبه و جمعه موکول نشود تا شاهد تجمع های غیر ضروری و انتقال کرونا نباشیم.  
برای جلوگیری از همه گیری کرونا بایستی؛ برگزاری مراسم ها و حضور افراد در محوطه آرامستان و همچنین زیارت اهل قبور باید در کوتاهترین زمان ممکن صورت گیرد و  اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش حتما رعایت شود و فقط اقوام درجه یک در مراسم تدفین شرکت کنند.  
در پایان انتظار می‌رود که شهروندان محدودیت ها را جدی بگیرند و آگاه باشند که ویروس کرونا کشنده تر از قبل انتظار آنها را میکشد و بایستی این مسئله را در نظر بگیرند که ماشین ها کرونا نمی‌گیرند، بلکه این انسان ها هستند که عامل شیوع و همه گیری کرونا می‌شوند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مهدی طهماسبی
1399/08/19 - 23:53

آخه یکی بهشون بفهمونه که با رفتن به باغ رضوان مرده زنده نمیشه اگه بهش ارزش قایل هستی نرو به فکر خانوادت ودوره بریات باش عزیزدل