00:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1399 - 12:03
کد خبر: 15287
یادداشت:

شیب تند گرانی به بازار مصالح ساختمانی هم رسید

گرانی مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، آجر و... یکی از معضلات مردم محسوب می‌شوند که نیازمند رسیدگی مسئولین به قیمت ها و بازار می‌باشد.
شیب تند گرانی به بازار مصالح ساختمانی هم رسید

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها گرانی بازار مسکن به سرتیتر اخبار اقتصادی رسانه‌ها تبدیل شده است. از نوسانات نرخ ارز تا سوداگری یک عده خاص، معمولا دلایلی است که به عنوان عوامل این گرانی مطرح می‌شود. با این حال اما از یک عامل مهم دیگر در این گرانی‌ها، نمی‌توان چشم پوشید. وقتی قیمت میلگرد و آهن و سیمان و شن و ماسه نیز بالا برود، بلافاصله تاثیر خود را بر ساخت و ساز و در نهایت قیمت مسکن برجا خواهد گذاشت.
 متأسفانه در زمستان سال گذشته قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و این مسئله تأثیر به سزایی در افزایش قیمت مسکن داشته است.
قطعا یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن و افزایش روز افزون قیمت‌ها در این بازار، گرانی مصالح ساختمانی است، در هر صورت سازنده هیچ چاره‌ای جزء خرید و استفاده از مصالح و تجهیزات ندارد و این مسئله موجب می‌شود که قیمت تمام شده مسکن افزایش یابد.
اگرچه معضل گرانی مسکن، تابعی از تحولات کلان اقتصادی مانند حجم نقدینگی و سیاست‌های کلی بازار مسکن است، با این حال اگر گرانی مصالح ساختمانی را نیز یکی از عوامل تاثیر گذار این معضل بدانیم، مشخص نیست که با توجه به پیچیدگی تعیین قیمت این مصالح در بازار، چه زمانی می‌توان نسبت به ارزان شدن آن‌ها امیدوار بود.
در پایان انتظار میرود دولت و نهادهای ذیربط نظارت های دقیقی در این باره به عمل آورند و با متخلفان و گران فروشان برخورد قاطعانه ای داشته باشند تا بلکه بیش از این شاهد افزایش قیمت و درج قیمت های سلیقه ای در فروش مصالح ساختمانی نباشیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید