07:51|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1399 - 11:26
کد خبر: 15285
یادداشت:

دلالی و قاچاق دام عاملی برای افزایش قیمت گوشت قرمز

گرانی گوشت قرمز معضلی جدید برای مردم تلقی می‌شود که رسیدگی و نظارت مسئولین را بر افزایش قیمت ها می‌طلبد.
دلالی و قاچاق دام عاملی برای افزایش قیمت گوشت قرمز

سرویس اقتصادی باریش نیوز ، رصد بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد قیمت این کالا نسبت به هفته گذشته کاهش 2 هزار تومانی داشته، با این حال میزان کاهش قیمت مسئله دور از انتظار مردم است.
 کمبود عرضه، صادرات دام زنده،‌افزایش نرخ دلار،مافیای واردات و حضور دلالان از جمله دلایل و یا شاید بهانه‌ای برای افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار است، اما واقعا مشخص نیست چرا سیاست‌های تنظیم بازاری بر قیمت گوشت قرمز بی‌اثر است.
در هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله و گوسفندی از مرز 120 هزار تومان عبور کرد که این موضوع، باعث کاهش سهم مصرف این محصول در سبد خانوارهای ایرانی می شود.
روال منطقی این است که با افزایش جمعیت دامی و کاهش تقاضا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم، اما عکس این ماجرا رخ داده است. اکنون با وجود مازاد دام، قیمت ها روند صعودی دارد.
واسطه‌ها که واردکنندگان نیز جزو آن‌ها هستند، نمی‌گذارند که قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش پیدا کند. دلیل مقاومت با کاهش قیمت گوشت قرمز نیز این است که اگر قیمت گوشت گرم کاهش یابد، دیگر کسی گوشت یخ زده نخواهد خرید و این واسطه‌ها و واردکنندگان به خاک سیاه خواهند نشست.
انتظار مردم در شرایط کنونی اقتصادی تشدید نظارت بر بازار و برخورد قاطع با متخلفان و وضع قوانین بازدارنده در این خصوص است تا در شرایط سخت اقتصادی سودجویان عرصه را بیش از این برای مردم تنگ نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید