01:16|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1399 - 09:47
کد خبر: 15283
یادداشت:

کودکان کار ، معضل تمام نشدنی یک جامعه

یکی از آسیب‌های اجتماعی و معضلات تمام نشدنی یک جامعه کودکان کار هستند که در شهر ارومیه هم بیشتر دیده می شود که باید از سوی مسئولان مربوطه زمینه ای فراهم شود تا این کودکان نیز اوقات بیشتری برای روزگار کودکی خود در کنار خانواده داشته باشند.
کودکان کار ، معضل تمام نشدنی یک جامعه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، كودكان كار، کودکانی هستند که تصویری از تاریکی کودکی خود و حسرت رویاهایشان را یدک می کشند و به دنبال آینده ای مبهم پیش می روند.

اگر در شهر ارومیه چرخی بزنیم کودکانی را در سر چهارراه ها یا نقاط پرترد شهر می بینیم که در اوج کودکی و بعضا در نبود سرپرست خانواده برای تامین مخارج خانواده، طعم تلخ نداری و حتی نگاه های ترحم انگیز را به جان می خرند و برای گذران چرخ زندگی خود سخت مشغول کار هستند.

کودکان کار در شهر ارومیه کم نیستند و به وضوح دیده می شوند کودکانی که رزق و روزیشان در پشت چراغ های قرمز شهر است و همه دلخوشیان در پشت این چراغ ها سپری می شود تا یک لقمه نان به خانه ببرند.

کودکان کار انقدر معصوم هستند که آدم دلش نمی آید حتی کارهای کوچک هم به آنها بسپارد، کودکانی که باید در آغوش گرم خانواده رشد پیدا کرده و آینده خود ، شهر و کشور را رقم بزنند در چهارراه ها و خیابان ها بدنبال رزق و روزی می گردند.

کودکان کار برای اینکه پول بیشتری بدست بیاورند به راحتی بازیچه افراد خلافکار قرار می گیرند و توسط آن ها به کارهای بسیار سخت و جبران ناپذیری همچون پخش و توزیع مواد مخدر گرفتار می شوند؛ علاوه بر این کودکان کار از تحصیل و آموزش نیز دور می شوند و هنگامی که پا در عرصه جهانی و بزرگسالی می گذارند انواع مشکلات و معضلات اجتماعی را ایجاد می کنند و سبب می شوند که جامعه با مشکلاتی مثل اعتیاد، دزدی و... دست و پنجه نرم کند.

در این میان باید مسئولان ذیربط و مدیران شهری نسبت به رفع مشکلات و ساماندهی کودکان کار اقدامات لازم را انجام دهند تا حداقل در صورت کار کردن از تحصیل و آموزش عقب نیفتند تا دربزرگسالی به مشکل برخورد نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید