18:52|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آبان 1399 - 10:15
کد خبر: 15276
یادداشت:

انتظار مردم آذربایجان غربی از نمایندگان مجلس / مهار و کنترل گرانی

انتظار مردم آذربایجان غربی از نمایندگان خود در مجلس این است که در برابر تورم و گرانی ایستاده و راهکاری مناسب را برای کنترل أن ارائه کنند.
انتظار مردم آذربایجان غربی از نمایندگان مجلس / مهار و کنترل گرانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها گرانی کالاهای اساسی زیاد شنیده می شود و مسئولان دولتی استان هم در طول دو سال گذشته نشان داده اند توان چندانی برای حل و فصل این معضل را ندارند. هر چند هر از گاهی شعارهایی در خصوص کاهش تورم از آنها شنیده می شود، اما معضل گرانی همچنان برقرار است.
علت های اصلی گرانی های موجود را می توان در عدم نظارت کارکردی دولت یا همان ضعف نظارتی دولت، نوسانات ارزی و همچنین نقش پررنگ دلالان در قیمت دانست.
در چنین شرایطی و با توجه به بحران های اقتصادی بوجود آمده، مردم از مجلس منتخب خود انتظار دارند، تا حد امکان در جهت کاهش مشکلات اقتصادی خصوصا گرانی گام بردارد.
این قدم ها می تواند هم در حوزه قانونگذاری و هم در حوزه نظارت باشد، مثل اصلاح ساختار بودجه، نظارت و تذکر به وزرا جهت حل این معضل و همچنین کم کاری های دولت را در این زمینه پوشش دهد.
به عنوان مثال مجلس نمی تواند در حوزه تعزیرات و نظارت بر قیمت ها بطور مستقیم ورود کند، اما می تواند با اصلاح ساختار بودجه ریشه گرانی را بخشکاند. مجلس نمی تواند بطور مستقیم با دلالان برخورد کند، اما می تواند با اجرای بستر قانونی برای فعالیت استارت آپ هایی که در حوزه توزیع فعالیت می کنند، نقش دلالان را در چرخه توزیع، تضعیف نماید. همچنین مجلس می تواند با افزایش عرضه مسکن و کم شدن خانه های خالی کمک کند که این موضوع علاوه بر کاهش قیمت مسکن، می تواند به خانه دار شدن تعداد بیشتری از مردم منجرشود. نمایندگان مجلس از طریق این اقدامات می توانند نقش مهمی در حوزه اصلاح قیمت ها ایفا کنند.
انتظارات مردم از نماينده مجلس نيز در راستاي وظايف و مسئوليت هاي نمايندگي مي باشد وآن اينکه در قبال مسئوليتي که بر عهده دارند ، تمام تلاش و همت خويش را به کار ببندند و از هيچ کوششي در اين راه فرو گذار ننمايند و از آنجا که اين مسئوليت ، امانتي است که مردم در طول دوره نمايندگي به آنها سپرده اند ، بايد در راستاي حفظ امانت و انجام وظيفه نمايندگي خويش کوشا و جدي باشند و در جهت تعالي و پيشرفت کشور و برطرف نمودن مشکلات مردم در بخش هاي مختلف گام بردارند و هر گونه سستي در اين زمينه خيانت در امانت مردم محسوب خواهد شد . روشن است که نماينده مجلس ، نماينده مردم مي باشد نه نماينده حزب يا گروه خاصي از اين رو بايد منافع و مصالح مردم را در نظر بگيرد نه آنکه منافع حزبي و جناحي را بر مصالح مردم و کشور ترجيح بدهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید