15:56|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1399 - 10:21
کد خبر: 15272
یادداشت:

افزایش تصادفات شهری ارومیه

امروزه شاهد افزایش تعداد تصادفات و بیشتر شدن آمار تلفات در تصادفات شهر ارومیه هستیم.
افزایش تصادفات شهری ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با افزایش تعداد خودورها در شهر ارومیه نسبت به جمعیت شهری و بار ترافیکی در شهر شاهد بی حوصلگی بعضی از رانندگان از این بار ترافیکی هستیم که باعث ایجاد بروز حوادث ناگوار می شود و آثار سنگین اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آن ، شهر را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.

بیشترین آمار تصادفات شهر ارومیه در تقاطع و میادین پرتردد صورت میگیرید و علت اصلی این تصادفات عدم فرهنگ بالای ترافیکی و رعایت نکردن حق تقدم می باشد.

پل‌های روگذر و زیرگذر در سطح شهر ارومیه با توجه به اینکه با هدف کاهش ترافیک شهری و تسهیل در تردد خودروها احداث شده اما از سوی دیگر عدم رعایت سرعت مجاز و کمبود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این مکان‌ها باعث شده تا تصادفات در محل زیرگذر و روگذرها بیشتر رخ داده و مشاهد شود.

یکی دیگر از علل تصادفات شهری ارومیه کمربندی های حاشیه شهر می باشد که بعضی از شهروندان با رعایت نکردن سرعت مجاز و عدم تعادل در رانندگی باعث وجود تصادفات مرگبار می شود که امروزه بیشتر شاهد آن هستیم.

نصب دوربین‌های کنترل سرعت در مسیرهای تندرو و روگذرهای داخل شهر و همچنین حضور مأموران راهنمایی و رانندگی در میادین و چهاراه‌ها تا حد زیادی می تواند از بروز تخلف و تصادف جلوگیری کند. 

رعایت حقوق شهروندی و عدم استفاده از پل های عابر پیاده یکی دیگر از عوامل تصادفات شهری می باشد که بیشتر در بزرگراه های داخل شهر و کمربندی حاشیه شهر دیده می شود و تلفات جانی جبران ناپذیری را به بار می آورد.

سرعت غیر مجاز ، عدم رعایت حق تقدم ، عدم استفاده از پل های عابر پیاده ، نبستن کمربند ، عدم رعايت فاصله طولي ، تغيير مســير ناگهاني ، حركــت با دنده عقب ،عدم توانائي در كنترل وســيله ى نقليه و رعايت نكردن  عدم فاصله عرضی  از علل وقوع تصادفات شهری می باشد.

امیدواریم رانندگان با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حق تقدم ، سرعت مجاز و بستن کمربند کمک کنند تا شاهد کاهش وقوع حوادث و تصادفات در داخل شهر باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید