20:36|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1399 - 10:05
کد خبر: 15271
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

شرایط خواب در دوران بارداری

سخت خوابیدن و ناراحتی در خواب از جمله اتفاقاتی است که تقریبا همه زنان حامله مخصوصا در ماه های آخر بارداری با آن مواجه هستند.
شرایط خواب در دوران بارداری

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش‌نیوز، درمورد خوابیدن به پشت در بارداری اظهار کرد: در ابتدای دوران بارداری که هنوز جنین رشد چندانی ندارد، رحم تا حدی بزرگ نشده است که خوابیدن به پشت مشکل ایجاد کند. با گذشت زمان، جنین بیشتر رشد کرده و رحم نیز به تبع آن بزرگ و سنگین خواهد شد.
وی افزود: اما از هفته 20 و 24 به بعد، یعنی از حوالی ماه پنج و شش، خوابیدن به پشت برای سلامتی شما و جنین تان خطرساز خواهد بود، زیرا رحم در حال رشد به ماهیچه های کمر، ستون فقرات و شریان های اصلی خون که از طریق همین شریان ها خون در بدن شما و جنین جریان پیدا می‌کند، فشار وارد می‌کند. به پشت خوابیدن همچنین باعث درد ماهیچه ها، ورم و هموروئید می‌شود.
متخصص زنان، زایمان و نازایی در ادامه تصریح کرد: توصیه میشود تمامی مادران باردار در هنگام استراحت به دو پهلوی خود، ترجیحا به پهلوی چپ بخوابند، زیرا دیواره شریان آئورت بسیار محکم تر بوده و امکان فشرده شدن آن کمتر است.

نشانی: ارومیه خیابان حسنی ، نرسیده به برج آسمان ، مجتمع زیتون ، طبقه ۲ واحد ۳ 
شماره تماس : ۳۳۴۳۱۲۰۴_ ۰۹۱۵۳۴۱۴۷۳۶

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید