10:00|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1399 - 13:11
کد خبر: 15268
یادداشت:

خسارت کرونا بر تالارهای پذیرایی آذربایجان غربی

کرونا علاوه بر به خطر انداختن زندگی افراد در آذربایجان غربی، آسیب‌های اقتصادی و ضرر و زیان‌هایی هم برای صاحبان برخی مشاغل به همراه داشته است؛ تالارداران و صاحبان رستوران‌ها هم از این آسیب‌ها در امان نمانده‌اند و تدبیر مسئولان را برای حمایت از آنان انتظار می کشند.
خسارت کرونا بر تالارهای پذیرایی آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا فعالیت بسیاری از مشاغل را در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار داده اما برخی مشاغل پرخطر همچون تالارهای پذیرایی را با تعطیلی ادامه‌دار مواجه کرده است.
باشیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی کارکنان تالارهای پذیرایی خانه‌نشین و صاحبان این اماکن هم با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبرو شده اند.
بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تالارها در برگزاری مراسم عروسی، تولد، مهمانی و سایر جشن‌ها تا اطلاع ثانوی به طور کلی ممنوع است.
با شیوع کرونا، متاسفانه حدود 8 ماه است که عملا همه تالارهای پذیرایی تعطیل هستند.
در این میان نبود درآمد و نپرداختن هزینه آب، برق و گاز موجب شده تا شرکت‌های خدمات‌رسان نسبت به قطع این امکانات زیربنایی اقدام کنند و بر مشکلات این صنف افزوده شود.
متاسفانه هیچ گونه حمایتی تا این لحظه از سازمان‌ها و نهاد‌ها در خصوص جبران زیان تالار‌ها نشده، فقط دولت اعلام کرده مدیران تالار‌های پذیرایی در سامانه کارا ثبت نام کنند تا کمک‌های دولت شامل حالشان شود.
در آخر انتظار میرود دولت و مسئولین فکری بحال زیان های وارده بر این صنف کنند تا بلکه بتوان مقداری از ضررهای آنان در این زمینه جبران شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید