14:55|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1399 - 12:50
کد خبر: 15266
یادداشت:

گرانی و خطر افزایش حاشیه نشینی در ارومیه / معضلی که باید رسیدگی شود

حاشیه نشینی پدیده ای است که با خود واژه هایی مانند مسکن های کنترل نشده، فقر، اعتیاد، محرومیت، جرم و بزهکاری را به همراه دارد.پدیده ای که با اسکان غیر رسمی در حاشیه شهرهای بزرگ آغاز می شود اما حجم انبوهی از محرومیت ها و جرایم را به بار می آورد.
گرانی و خطر افزایش حاشیه نشینی در ارومیه / معضلی که باید رسیدگی شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش قیمت اجاره بها بدون افزایش توانایی مالی خانواده ها یکی از دلایل اصلی پدیده حاشیه نشینی در ارومیه می باشد، متاسفانه بحران های  اقتصادی اخیر در کشورو تورم و کاهش ارزش ریال، در حالی است که درآمد مردم افزایش نداشته است و هزینه ها چندین برابر شده است.
در حال حاضر شرایط اقتصادی فعلی گویای آن است که بسیاری از مستاجران ارومیه ای نمی توانند همزمان با سکونت در این شهر، از پس هزینه های اجاره مسکن هم برآیند و بنابراین سکونت در حاشیه و اطراف ارومیه را به عنوان راه حل انتخاب می کنند.
در این میان کاهش قدرت نقدینگی مردم که امکان خانه دار شدن را از آنها گرفته بر جمعیت مستاجر این شهر افزوده است که این خود می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه داشته باشد؛ چرا که با این همه تورم و افزایش قیمت ها بخصوص اجاره بها، اقشار ضعیف جامعه بخاطر فشار مالی زیاد مجبور به سکونت در حاشیه شهر می شوند.
در واقع رسیدگی به این امر از سوی مسئولین استانی باید بصورت جدی در راس کار قرار گیرد، چرا که باید آنها بر این امر واقف باشت که گسترش حاشیه نشینی در یک شهر یعنی گسترش فقر، بزهکاری، اعتیاد، جرم و جنایت، نزاع و درگیری و ...که این امر بسیار خطرناک و عواقبی بس جبران ناپذیر به همراه دارد.
  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید