08:56|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1399 - 12:56
کد خبر: 15263
یادداشت:

ضرورت توجه مسئولین به نخبگان استان

علت پیشرفت و یا عقب ماندگی استان در تمام زمینه‌ها، به میزان و روش های بهره گیری آنها از نخبگان و جوانان می‌باشد.
ضرورت توجه مسئولین به نخبگان استان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارزشمندترین سرمایه هر استان یا شهری، نیروی انسانی بخصوص نخبگان است که توجه به آنها در راس پیشرفت استانی قرار دارد.
 واقعیت این است که تمامی پیشرفت هایی که در حوزه علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... اتفاق افتاده به واسطه حضور انسان های اهل فکر بوده است و این انسان ها با استفاده از نبوغ خود، راه پیشرفت را برای جوامع فراهم می‌سازند، بنابراین در یک نگاه کلی می‌توان گفت که علت پیشرفت و یا عقب ماندگی کشور ها در تمام زمینه‌ها، به میزان و روش های بهره گیری آنها از نیروی انسانی به خصوص نخبگان می‌باشد.
 فناوری بر اثر خلاقیت و تلاش نخبگان یک استان به وجود می‌آید و ترقی می‌کند و باعث ایجاد اشتغال، رفاه، سودآوری، رشد و جلوگیری از خروج ارز و حتی ورود ارز به کشور می شود، اما ما وقتی فناوری تولید مایحتاج اولیه و تکمیلی خودمان را داشته باشیم آنگاه می توانیم بهتر زندگی کنیم.
باید از عمق وجود بپذیریم که نخبگان، با ارزش ترین سرمایه معنوی و مادی جامعه هستند که در صورت استفاده از افکار و اندیشه‌های آنها، بسیاری از مشکلات کشور نه تنها حل خواهد شد، بلکه اصولاً یکی از ویژگی های نخبگان، آینده نگری آنها است.
نیاز مبرم و ضروری استان استفاده از نخبگان فراموش شده در سطح استان میباشد که میتوانند در راستای پیشرفت جامعه ایده هایی را در اختیارمان قرار دهند و توجه مسئولین به آنها بایستی در الویت قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید