18:59|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1399 - 12:44
کد خبر: 15262
یادداشت:

گرانی پوشک معضلی برای والدین

پوشک برای خانواده هایی‌که فرزند نوزاد دارند از کالاهای اساسی و ضروری محسوب می‌شود که اخیرا افزایش قیمت پوشک معضلی برای این خانواده ها شده است.
گرانی پوشک معضلی برای والدین

سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی قیمت ها معیشت برای اکثر خانواده ها مشکل شده است. یکی از کالاهایی که با افزایش روبرو شده است، پوشک بچه است. هزینه پوشک در روزهای اخیر با افزایش فراوانی روبرو شده و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. البته نه برای کودکان چرا که این نگرانی بیشتر برای والدین آنهاست که باید همزمان با تامین کالاهای اساسی و غیر اساسی برای خانه، پوشک را نیز تهیه کرده و با قیمت زیاد آن بسازند.
افزایش 50 درصدی قیمت پوشک، مخصوصا در پوشک هایی با سایز بزرگتر حادتر است، این سایز ها بدلیل مصرف بیشتر، مشتری بیشتری هم دارند.
از دلایل این افزایش قیمت می‌توان به نوسانات قیمت ارز، تاخیر در واردات و افراد سودجو که هر لحظه به فکر سود و منفعت خود در هر زمینه ای هستند، اشاره کرد.
 این وضعیت در حالی که مسؤولین از آینده جمعیت ایران ابراز نگرانی می‌کنند اما هیچ کدام راجع به مخارج پرورش یک کودک در ایران سخنی به میان نمی‌آورند، مخارجی که در این روزهای سخت کمر خانواده‌های دارای نوزاد را شکسته است. با این وجود که هر روز قیمت پوشک نوزاد به طور سرسام‌آوری بالا می‌رود هیچ ارگانی بر قیمت این کالای مهم نظارت نمی‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید