08:29|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1399 - 12:02
کد خبر: 15259
یادداشت:

کمر خمیده مستاجران ارومیه زیر فشار گرانی اجاره مسکن

این روزها شاهد حال بد و نابسامانی عجیبی در بازار مسکن هستیم و در مقابل ، مستاجرانی که در این فضا دچار سردرگمی و مشکلات عدیده ای شده اند، همچنین سکوت مسئولانی که تا کنون نتوانسته اند در این مورد کوچکترین قدمی بردارند و راهکاری برای قیمت های سر به فلک کشیده و اجاره های افسار گسیخته در ارومیه پیدا کنند.
کمر خمیده مستاجران ارومیه زیر فشار گرانی اجاره مسکن

سرویس اقتصضادی باریش نیوز، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره بهاء در ارومیه داد مردم را درآورده و سبب شد نه تنها خانه خریدن در شهر تبدیل به یک رویا شود بلکه بسیاری از خانواده‌ها مجبور شوند برای پیدا کردن یک سرپناه ساده به مناطق حاشیه‌ای شهر پناه ببرند؛ هرچند قیمت مسکن و اجاره بهاء در این مناطق نیز دست کمی از دیگر مناطق شهر ندارد.
این معضل در حالی است که از یک سو قیمت اجاره و خرید مسکن به شدت افزایش داشته و از سوی دیگر مالکین در این روزهای کرونایی تمایلی برای اجاره خانه‌هایشان به دلیل شرایط حاکم ندارند و همین مساله باعث افزایش بی‌دلیل اجاره مسکن شده است.
حضور در اولین بنگاه و نگاه کردن به قیمت رهن خانه‌ها و فروش ملک در قاب تابلو هر بنگاه دار بدون شک خواب یاران اصحاب کهف را یاداور می شود گویی سیصد سال گذشته که این چنین قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند،  مگر می‌شود در طی کمتر از یک‌سال قیمت خرید یک خانه تبدیل به قیمت رهن همان مسکن شود.
بسیاری از مستاجران از وضعیت نابسامان اجاره خانه های مسکن و بی انصافی برخی مالکان و حمایت مشاوران املاک از صاحب خانه ها دل پرخونی دارند.در این میان بنگاه داران نیز ادعا دارند که صاحب خانه ها افراد بدی نیستند و به دلیل شرایط بد اقتصادی جامعه بهای مسکن را گران می کنند.
متاسفانه در این میان بسیاری از نبود نظارت بر مسکن گلایه دارند و ادعا دارند که اگر وضعیت به همین روال پیش برود ، رکود کامل هراه با افزایش عجیب و غریب قیمت در خرید و فروش املاک و همچنین افزایش قیمت های بی دلیل و سرسام آور در اجاره بها را پیش خواهد آمد.
در شرایط پیش آمده و با توجه به وضعیت فعلی قیمتها در بازار مسکن در یک سال گذشته، آرزوی خانه‌دار شدن برای اقشار ضعیف و حتی متوسط به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
 رکود چند ساله بر بازار مسکن از یک طرف و از سوی دیگر عدم نظارت بر جهش‌های قیمتها باعث به وجود آمدن چنین آشفتگی در بازار مسکن شده است.
روزگاری اجاره نشینی به خوش نشینی معروف بود اما این روزها با افزایش قیمت اجاره بها و  متاسفانه به دلیل عدم وجود قانون خاصی بر قیمت مسکن اجاره نشینی به معضلی دردناک تبدیل شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سعید
1399/08/13 - 16:00

واقعا سخته نمیتونیم جوابگو باشیم شرمنده اهل و عیالیم