21:59|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1399 - 12:29
کد خبر: 15257
یادداشت:

قصه پرتکرار آب‌گرفتگی معابر ارومیه نیازمند رسیدگی

هرساله با بارش باران شاهد آب‌گرفتگی معابر در سطح شهر ارومیه هستیم که این امر رسیدگی مسئولین را در این زمینه می طلبد.
قصه پرتکرار آب‌گرفتگی معابر ارومیه نیازمند رسیدگی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بارش باران، ایجاد ترافیک و آب‌گرفتگی معابر سالهاست که معضلی برای مردم ارومیه شده است و باوجود تلاش نیروهای مسئول، روی دیگری از بی‌تدبیری مسئولان و مدیریت شهری این ‌شهر را نشان می‌دهد؛ بسیار شنیده‌ایم که مدیریت آب‌های سطحی درحال انجام است ولی انجام این پروژه مهم به فراموشی سپرده شده است.
عمده مشکل آب‌گرفتگی در مناطق شهری مخصوصا در کلان شهرها دیده می شود که برخی دلایل آن را جمعیت زیاد، وسایل نقلیه، ترافیک، زباله های رها شده در سطح شهرو شیب نادرست معابرهنگام بارندگی می دانند.
 همچنین به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، حفاری هایی که هر روزه توسط برخی از سازمان های دولتی انجام می شود نیز از دیگر دلایل مهمی است که در ایجاد آبگرفتگی در کلانشهر ها بی تاثیر نیست.
از دیگر دلایل آب‌گرفتگی معابر می‌توان به ترازبندی نامناسب خیابان ها كه بیشتر در زمان طراحی، آسفالت یا روكش آسفالت خیابان ها رخ می دهد، اشاره کرد.
شهرداری باید با برنامه های كوتاه مدت و بلندمدت برای رفع معضل آب گرفتگی خیابان ها، معابر و كوچه های ارومیه اقدام كند.
در برنامه كوتاه مدت باید قبل از آغاز بارش ها، راهكارهای موقتی برای هدایت روان آب ها در گلوگاه هایی كه دچار آبگرفتگی می شود، پیش بینی كرد كه ایجاد چاه های جذبی و هدایت مسیر روان آب از مركز معابر به حاشیه ها از راهكارهای مقطعی در این زمینه محسوب می شود.
در پایان مردم انتظار دارند مسئولان و بویژه شهرداری ارومیه نسبت به رفع این معضل اقدام كنند تا شاهد تداوم آن نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید