08:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1399 - 10:03
کد خبر: 15254
یادداشت:

کارد به استخوان مردم رسیده است / معیشتی که هر لحظه سخت تر می شود

درآمد صفر و هزینه 10 ممیلیون تومانی؛ توصیف حال و روز بسیاری از مردم ایران و به دنبال آن مردم آذربایجان غربی است که پس از همه گیری کرونا روزگار سخت تری از آن چه که تجربه کره بودند را می گذرانند.قیمت مودا غذایی روز به روز و بصورت لحظه ای تغییر می کند.
کارد به استخوان مردم رسیده است / معیشتی که هر لحظه سخت تر می شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها رشد پی در پی قیمت ها، سبد خانوارها را کوچک و کوچکتر می کند.  بررسی های میدانی بیانگر حذف مواد غذایی پروتئینی از سبد خانوارها و روی آوردن آنها به سیری، از کم ترین مواد غذایی، یعنی در واقع سیری از هیچ است.
بسیاری از مواد لبنی بخصوص کره 90 درصد گران شده، قیمت تخم مرغ به بیش از 30هزار تومان در هر شانه رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت مرغ نزدیک به 30هزار تومان می باشد، افزایش قیمت های سرسام آورانواع برنج خارجی و گوشت دیگر بماند. همه این گزارش های گرانی حکایت از افزایش هزینه معیشت خانوارها و کوچک شدن و در واقع باید گفت برچیده شدن سفره آنها دارد.
متاسفانه اگر مسئولان دست از وعده های پوچ و توخالی خود برندارند و فکری برای حل این سونامی قیمت ها نکنند جامعه با کمبود مواد لازم، سوء تغذیه و بسیاری از بیماری های مزمن روبرو خواهد شد؛ چرا که با این گرانی ها واقعا بسیاری از مردم توان تامین حداقل نیازهای زندگی خود را نخواهند داشت و این معضلی بس بزرگ است.
امروز خانواده ها در شرایطی قرار گرفته اند که دیگر تاب و توان این همه مشکلات را ندارند و در واقع باید گفت که کارد به استخوان آنها رسیده است. این فشارهای اقتصادی باعث فروپاشی و نابودی بسیاری از خانواده ها شده است. بسیاری از افراد دیگر هیچ تمایل و انگیزه ای برای ازدواج و فرزندآوری ندارند. چرا که بسیاری از آنها معتقدند با این اوضاع اقتصادی و ابهام در آینده، مگر می شود خانواده تشکیل داد و به آینده ازدواج و فرزندآوری امید داشت.
همه این موارد نمونه های بسیار کوچک از پیامدهای گرانی در جامعه می باشد و متاسفانه مسئولین با آگاهی داشتن کامل نسبت به معضلات گرانی در جامعه، همچنان نسبت به این امر بی توجه بوده و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند. آنها باید بدانند در این شرایط سخت اقتصادی شعارهای آنان برای مردم نان و آب نمی شود.
   

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید