00:19|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1399 - 13:21
کد خبر: 15253
یادداشت:

فراوانی در تعداد سرعت‌گیرهای خیابان‌های ارومیه معضلی برای رانندگان

سرعت گیرهای متعدد، غیر استاندارد و بدون علامت در خیابان های شهر ارومیه چنان افزایش یافته که رانندگان را کلافه کرده است.
فراوانی در تعداد سرعت‌گیرهای خیابان‌های ارومیه معضلی برای رانندگان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرعت گیر یا دست انداز تعابیر مختلفی است که به مکرر شنیده می شود و به دلیل کاهش تلفات به طور گسترده در سطح خیابان‌های شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در نصب بسیاری از آنها استانداردهای لازم رعایت نشده و همین امر باعث شده این ابزار به جای فایده داشتن در بعضی خیابان ها، ناکارآمد به حساب بیاید.
برای یک سرعت‌گیر استاندارد، درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جای‌گذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت،  باید درنظر داشت.
افرادی که به خیابان‌های ارومیه آشنا نیستند وقتی از سرعت گیرها رد می‌شوند  به دلیل نداشتن رنگ آمیزی تشخیص آنها از خیابان سخت می‌شود و با مشکل مواجه می‌شوند و با توجه به موارد فوق خیلی عجیب است که مسئولان در حین نصب به این مسائل توجهی ندارند.
گرچه در این میان،  تنها جلوبندی سازان از این بحران خیابان های ارومیه سود می برند، اما باید توجه داشت که مردمی که با هزار مشکل و امید و آرزو و بعضا با وام و قرض یک خودروی چند میلیونی میخرند سزاوار رسیدگی بیشتری درباره این مشکل و بحران هستند.
طبیعتا وجودسرعت گیرها و دست اندازهای زیاد در سطح خیابان های شهر به یک معضل و چالش تبدیل شده و عاملی مهم و تاثیرگذار در تصادفات نیز می باشد، بنابراین مسئولین بایستی جهت احقاق حق رانندگان اقدامات مناسب را در این زمینه انجام دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رضاافشین زاده
1399/08/12 - 11:30

سلام بنظر من در ورودی شهر باید بنویسند که به شهر سرعت گیرها خوش آمدید تنها در استد شهریار ۳۰سرعت گیر هست باید منشا تولید را پیدا کرد