18:18|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1399 - 12:20
کد خبر: 15252
یادداشت:

سنگینی مهریه های بالا بر دوش جوانان / مهریه ضمانت زندگی نیست

افزایش قیمت سکه و بی ثباتی و بی سامانی بازار طلا و سکه در این روزها نقشی مهم در هیاهوی دادگاه های خانواده دارد و این امر بر درخواست مهریه بسیار تاثیر گذار بوده است.
سنگینی مهریه های بالا بر دوش جوانان / مهریه ضمانت زندگی نیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه با توجه به آشفته بازار طلا و سکه در چند ماه اخیر چشم و گوش های بسیاری را  برای گرفتن مهریه باز کرده و این امر خود به عاملی برای تهدید کانون خانواده تبدیل شده است.در این میان زندانیان بدهکار مهریه هم هستند که در این گرانی سرسام آور و افزایش روزانه قیمت سکه و طلا نمی دانند آخر و عاقبت آنان چه خواهد بود.
در روزهایی که قیمت هر سکه بهار آزادی که ملاک اصلی مهریه در کشور است از 13 میلیون گذشته است، دیگر از شعار مهریه را کی داده و کی گرفته شب خواستگاری خبری نیست و اتفاقا مهریه حقی بر گردن مرد است و باید تا ریال آخر پرداخت شود.پس ضروری و لازم است جوانان با آگاهی نسبت به مهریه و توافق های ضمن عقد، ازدواج کنند؛ چرا که ازدواج یک قرارداد است و طرفین باید در زمان جاری شدن عقد چشم و گوششان باز باشد و در زمان جاری شدن عقد به هیچ وجه احساسی تصمیم نگیرند.
این روزها آمار طلاق موجود و شلوغی دادگاه های خانواده نشان نشان می دهد، که مهریه ضمانت زندگی نیست و گاهی مهریه های سنگین باعث می شود که بنیان خانواده ویران شود.
ود در آخر اینکه، همه می دانند که نه مهریه بالا و نه مهریه پایین هیچ کدام تضمینی برای خوشبختی نیست. کسی تا کنون مهریه را بعنوان تضمین فرمول مشخصی برای تعریف خوشبختی در زندگی مشترک ارائه نکرده است و در این میان تنها تفاهم و درک متقابل زوجین در زندگی می تواند خوشبختی آنها را در زندگی تضمین نماید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حسین
1399/08/10 - 21:16

واقعا باید هر چه زودتر مسولین چاره ای ببندیشن برای جوانان واقعا دادن سکه امروزه طلم بزرگی هست باید سکه حدف وپول جای سکه رو بگیرد اونم سقف داشته باشه