12:05|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آبان 1399 - 11:42
کد خبر: 15239
یادداشت:

ترکش‌های کرونا و تعطیلی مهدکودک‌های ارومیه

ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارها را با مشکلاتی مواجه کرده‌است، مهدهای کودک ها نیز در این میان از جمله کسب وکارهایی بودند که از ترکش های این ویروس منحوس در امان نمانده و باعث شد، علاوه بر اینکه مدیران آنها ضرر کنند، باعث بیکاری مربیان و نیروهای خدماتی آن نیز شده است.
ترکش‌های کرونا و تعطیلی مهدکودک‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  از همان روزهای اول شیوع کرونا، نگرانی خانواده ها از سلامت فرزندانشان باعث خانه نشینی کودکان و بسته شدن درهای مهدهای کودک یکی پس از دیگری شد.آن روزها اگرچه گفته می شد کودکان جزو گروه های پرخطر در معرض کرونا نیستند، اما با افزایش شیوع کرونا والدین حاضر نیستند این ریسک بزرگ را قبول کنند و فرزندان خودرا به استقبال  این ویروس منحوس بسپارند.
در این میان مهدکودک ها جز مشاغلی هستند که متحمل ضررهایی شده اند و کمتر کسی از آنها یاد می‌کند. باگذشت 8 ماه از شیوع کرونا و استمرار این وضعیت باعث شد بسیاری از مهدهای کودک یکی پس از دیگری با مشکل مالی مواجه شده و بعد از مرخص کردن مربیان، به فکر فروختن میز و صندلی ها و وسایل بازی و در نهایت تخلیه ساختمان هایی بیفتند که قیمت رهن و اجازه آن افزایش سرسام آوری پیدا کرده است.
درواقع می‌توان گفت که مهدکودک ها به قدری ضربه خوردند که حتی پس از کرونا هم نمی‌توانند به حالت اولیه  باز‌گردند. از همه بدتر اینکه در این شرایط هیچگونه حمایت مادی و معنوی از آنها صورت نگرفت.
اغلب آنها خواستار حمایت آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا هستند که درصورت عدم حمایت مجبور به جمع آوری مهدکودک ها هستند.
در پایان؛ اگر حمایتی از سوی مسئولین صورت نگیرد خسارت‌های جبران ناپذیری بر آنها متحمل می‌شود و بدنبال آن فعلان زیادی در این بخش بیکار خواهند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید