11:47|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آبان 1399 - 09:33
کد خبر: 15228
یادداشت:

تلفن همراه معضلی برای سلامت روح و روان دانش اموزان

طی ماه های گذشته و باتوجه به شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی استفاده دانش اموزان از گوشی همراه برای یادگیری مجازی ، افزایش چشمگیری پیدا کرده و موجب نگرانی عده ای شده است .
تلفن همراه معضلی برای سلامت روح و روان دانش اموزان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، این روزها هر کودک یا نوجوانی را که می بینیم از گوشی همراه استفاده می کنند ،در واقع تلفن همراه به یک وسیله جدانشدنی از دانش اموزان تبدیل شده است .
با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان تمامی مدارس بصورت مجازی شروع به آموزش کردند و والدین در این شرایط بیش از پیش استفاده از گوشی همراه را برای فرزندانشان مجاز دانستند .
در این میان دانش اموزان رغبتی برای استفاده از بازی های موجود و استفاده غیر درسی از گوشی پیدا کرده اند . اما واقعیت این موضوع این است که دانش اموزان اگر از این وسیله بدرستی استفاده نکنند ، بیش از هر قشر دیگری اسیب خواهند دید .
اسیب های ناشی از استفاده نادرست از تلفن همراه عبارت اند از : ضعف بینایی ، بروز مشکلات عصبی ، پایین امدن کیفیت خواب ، بوجود امدن اختلالات ذهنی ، منزوی شدن ، چاقی ، اسیب های انگشت دست ، اعتیاد به تلفن همراه و کاهش مهارت های ارتباطی و ....
برای حل این موضوع و حفظ سلامتی دانش اموزان ، والدین باید نظارت کلی به نحوه استفاده انان از گوشی همراه را داشته باشند و مسئله ای به این مهمی را بدست فراموشی نسپارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید