08:18|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آبان 1399 - 09:26
کد خبر: 15227
یادداشت:

فعالیت چراغ خاموش قلیانسراهای ارومیه در بحران شیوع کرونا

باوجود اینکه مسئولین و ستاد مقابله با کرونا بر تعطیلی مراکز ورزشی، فرهنگی و مذهبی تأکید داشته و با جدیت به تعطیلی آنها اقدام می‌کنندولی متاسفانه عرضه قلیان در برخی کافه قلیان ها در ارومیه قابل تامل است .
فعالیت چراغ خاموش قلیانسراهای ارومیه در بحران شیوع کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با وجود هشدار های مبنی بر نکشیدن قلیان و تاثیر ان بر ریه در این شرایط سخت کرونایی ، متاسفانه عده ای هستند با بی توجهی به این موضوع کافه های خود را بر روی مردم باز گذاشته اند .
در حال حاضر بحث‌های مربوط به کرونا و انتقال آن از راه‌های مختلف در استان  بالا گرفته و موضوع انتقال آن از طریق قلیان موجب شده که عرضه آن در اماکن عمومی ممنوع اعلام شود اما انگار برخی از فعالان این عرصه در سطح استان چشم و گوش خود را به دستور العمل های صادر شده در این زمینه بسته اند و همچنان به قلیان دادن دست مشتریان ادامه می دهند.
در این میان عده ای از افراد سودجو هستند که همچنان با دور زدن قانون و پنهان کاری قلیان را بدون هیچ مانعی توزیع می‌کنند، اما این بار با شیوه جدید تری که به آن ارسال فوری قلیان می‌گویند ، به میدان آمده است.
 با توجه به بیماری کرونا در استان ،  بایستی لزوم پیشگیری از این روند در اولویت برنامه‌های بهداشت و سلامت استان قرار گیرد.
از طرفی خود مردم باید با توجه به هشدار ها در این زمینه برای سلامتی خود و عزیزانشان و از بین بردن زنجیره انتقال این ویروس ، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .
در پایان لازم است نهاد های نظارتی نظارت کافی را در این مورد بعمل آورند و با متخلفین این امر برخورد جدی کنند تا عبرتی برای تمامی کسانی که محدودیت ها را زیر پا میگذارند،  شوند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید