08:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مهر 1399 - 08:48
کد خبر: 15209
یادداشت:

داستان تکراری گرانی کمرشکن / کمبود و گرانی روغن در ارومیه همچنان برقرار است

در طی چند هفته اخیر روغن نباتی در بازار ارومیه بسیار کم و در صورت پیدا شدن با قیمت های بسیار بالا به شهروندان عرضه می شود و این امر باعث ایجاد مشکل برای بسیاری از آنان شده است.
داستان تکراری گرانی کمرشکن / کمبود و گرانی روغن در ارومیه همچنان برقرار است

سرویس اقتصادی باریش نیوز، متاسفانه این روزها شاهد افزایش و کمبود بسیاری از اقلام خوراکی بصورت سریالی در سطح شهر ارومیه بودیم و با وجود نارضایتی های شهروندان باز هم هیچ نظارتی از سوی نهادهای مربوطه صورت نگرفته و این امر باعث نگرانی و ایجاد مشکلات فراوان برای مردم شده است و مردم هر روز با نگرانی از این گرانی ها روز را آغاز و به شب می رسانند.

روغن خوراکی، یکی از کالا‌های اساسی سبد خانوار‌های ایرانی، در ماه‌های اخیر با کمبود و گرانی در ارومیه مواجه شده است. البته این کمبود‌ها تا دو هفته گذشته، بیشتر در بازار عمده‌فروشان به چشم می‌خورد، اما حالا نشانه‌هایی از آن در بازار خرده‌فروشان نیز دیده می‌شود. مثلا برخی از فروشگاه‌های بزرگ، بیشتر از سه بطری روغن یک لیتری به مشتریان خود نمی‌فروشند؛ اما گرانی روغن و فروش آن با قیمتی بیشتر از نرخ مصوب، از ماه‌ها قبل به سبد خانوار رسیده است.

 متاسفانه افزایش قیمت و کمبود برخی از مواد غذایی در حالی وجود دارد که سطح درآمد مردم بسیار کاهش یافته و قدرت خرید کم شده است. در این شرایط اقتصادی که همه چیز در حال گران شدن است کسی به فکر جیب اقشار کم درآمد نیست.

انتظار مردم در شرایط کنونی اقتصادی تشدید نظارت بر بازار و برخورد قاطع با متخلفان و وضع قوانین بازدارنده در این خصوص است تا در شرایط سخت اقتصادی سودجویان عرصه را بیش از این برای مردم تنگ نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید