23:27|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1399 - 13:12
کد خبر: 15207
یادداشت:

معلمان آذربایجان‌غربی و فشارهای روانی تدریس در فضای مجازی

معلمان آذربایجان غربی در این روزهای کرونایی، هر خانه‌ای را یک مدرسه کرده‌اند، پیش از شیوع کرونا ساعت‌های تدریس آن‌ها محدود بود، اما این روزها از صبح تا شب، در ساعت‌های مختلف روز مشغول تدریس، ارسال صوت، دیدن تکالیف دانش‌آموزان، صحبت با والدین و ... هستند.
معلمان آذربایجان‌غربی و فشارهای روانی تدریس در فضای مجازی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، معلمان که بار اصلی آموزش و پرورش را به دوش دارند با مشکلات زیادی مواجه هستند. آنها می‌گویند آنلاین بودن در همه ساعات شبانه‌روز، تهیه و تولید فیلم‌های آموزشی و پاسخ به سؤالات دانش‌آموزان باعث می‌شود نظم زندگی‌شان به هم بریزد.

در حال حاضر  معلمان آذربایجان غربی در سراسر استان مشغول ارائه نکات درسی در فضای مجازی هستند و کلاس‌ها از مدارس به داخل گوشی‌ها کوچ کرده است. اما کنترل کلاس‌های مجازی در شرایطی که زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای آموزش از راه دور وجود ندارد، کاری بسیار دشوار است که زمان فعالیت بسیاری از آموزگاران در منزل را نسبت به حضورشان در مدارس بیشتر کرده است.

این وضعیت از سوی دیگر آن‌ها را از نظر روانی و حتی جسمی هم تحت فشار بیشتری قرار داده است. تأکید آموزش و پرورش بر ارزیابی فعالیت آموزگاران نیز در این شرایط، بدون این که مشکلات زیرساختی برطرف شده باشد در بسیاری از آنان نگرانی‌هایی را بابت اعتبار جایگاه‌شان ایجاد کرده است.

این شرایط سبب شده که بسیاری از کاستی‌های نظام آموزشی کشور و کم‌توجهی به گسترش زیرساخت‌های الکترونیک در آموزش و پرورش این روزها بیشتر به چشم بیاید. موضوعی که در ساده‌ترین و مقدماتی‌ترین بخش‌های آموزش از راه دور دیده می‌شود و بیشتر معلمان نیز به آن اشاره‌ می‌کنند.

پس نباید زحمات این قش زحمت کش در این روزها نادیده گرفته شود و مسئولین آموزس و پرورش تمام تلاش خود را جهت رفع نیازهای این عزیزان بکار گیرند؛ که دغدغه فکری آنها می تواند بر نظام آموزشی و تعلیم و تربیت استان اثرات منفی بر جای گذارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مریم
1399/07/29 - 18:43

درسته وقت گیر هست ولی بهتر ازکلاس حضوری و مبتلا شدن به کرونا هستش.