18:44|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1399 - 11:03
کد خبر: 15206
یادداشت:

عواقب افزایش قیمت لبنیات / کمبود لبنیات تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

از اول سال تاکنون قیمت لبنیات برای چندمین بار افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که سرانه مصرف کشور کمتر از نصف میانگین جهانی می باشد.
عواقب افزایش قیمت لبنیات / کمبود لبنیات تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این میان ارومیه مثل همیشه از غافله این گرانی نیز عقب نمانده و گرانی سرسام آور محصولات لبنی بویژه در چند هفته اخیر باعث کمبود این محصولات مهم در سبد غذایی مردم شده و این امر می تواند تهدیدی جدی برای سلامت آنها باشد.

متاسفانه این افزایش قیمت تقریبا در اکثر محصولات لبنی از شیر و ماست گرفته تا کره و... وجود دارد.

لبنیا به عنوان یک محصول اساسی و ضروری در سلامت مردم و جامعه نقشی بسیار مهم دارد و باید در سبد غذایی خانواده ها بطور کامل دیده شود.

با توجه به این افزایش قیمت ها باید همه مسئولان مربوطه تلاش کنند تا سرانه مصرف و در حقیقت ضریب سلامت جامعه فزایش پیدا کند.

مصرف لبنیات فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که یکی از مهم ترین آنها جلوگیری از پوکی استخوان است که این روزها هزینه بالایی را بر جامعه تحمیل می کند.

متاسفانه این روند افزایش قیمت محصولات لبنی مانند سایر محصولات و مواد غذایی دیگر در این شهر پیش چشم مسئولان، بر روند زندگی روزمره شهروندان اثر چشمگیری گذاشته است.

نهادهای نظارتی در شهرستان ارومیه تا کنون در کنترل قیمت ها بسیار ضعیف عمل کرده و در واقع بازار این محصولات در ارومیه لجام گسیخته و غیر قابل کنترل شده است.

در شرایط فعلی که شهروندان ارومیه و قشر متوسط و کم درآمد، بسیاری از مواد غذایی، پروتئینی از جمله گوشت، مرغ و ماهی را از سفره های خود حذف کرده اند و اکنون نیز نوبت به فرآورده های لبنی رسیده، باید منتظر تبعات سنگینی در حوزه سلامت این شهر باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید