17:28|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1399 - 10:20
کد خبر: 15204

داستان تلخ بیماری شیرین / کمبود انسولین در استان

تامین داروی حیاتی بنام انسولین مدتی است که به موضوع نگران کننده در بین مردم آذربایجان غربی و بخصوص بیماران دیابتی تبدیل شده است.
داستان تلخ بیماری شیرین / کمبود انسولین در استان

سرویس سلامت باریش نیوز، دیابت یا بیماری قند، به قند خون بالای ۹۶ تا حدود ۱۱۲ میلی گرم در دسی لیتر گفته می‌شود. در این نوع بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می رود یا بدن در مقابل انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

 نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط ساز و کار های مختلف است. انسولین برای دیابتی های نوع یک، حکم مایع تضمین حیات را دارد.

مدتی است که انسولین قلمی برای بیماران دیابتی به سختی پیدا می شود و با شیوع ویروس کرونا میتوان گفت دیابتی ها آسیب پذیر ترین افراد در مقابل این ویروس می باشند .کمبود انسولین، می تواند  آسیب های مرگباری را برای این افراد بدنبال داشته باشد.

شیوع و انتقال ویروس کرونا از یک سو ، کمبود و نبود انسولین از سوی دیگر باعث ناامیدی بیش از پیش مردم از پیشامد های احتمالی در این مورد شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره اظهار کرد: سامانه ای در نظر گرفته شده که تمامی افراد مبتلا به دیابت که نیازمند به دریافت انسولین هستند در این سامانه احراز هویت شوند.

بسیاری از داروهای حیاتی در استان با کمبود رو به رو هستند ، موضوع انسولین از کمبود گذشته و به " انسولین نیست " در شبکه های اجتماعی به یکی از موضوعات داغ تبدیل شود.

از علل کمبود انسولین می توان به تحریم و وجود مشکلات در تبادلات بانکی ، تامین به موقع ارز و مشکلات حمل و نقل هوایی اشاره کرد که برای رفع این کمبود نیازمند رسیدگی مسئولان هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید